قدس آنلاین - تبریز : شهردار تبریز، بر لزوم اجرای روش‌های بدیع، محتوایی و هماهنگ در تزئینات و فضاسازی‌های ایام‌‌الله دهه فجر تاکید کرد و گفت: حوزه تزئینات و فضاسازی‌های شهری، نیازمند بازنگری در شیوه‌های منسوخ و سنتی و ایجاد تحول در این بخش است.

بازنگری در شیوه‌های منسوخ و سنتی تزئینات شهری

به گزارش ، صادق نجفی با ابلاغ بخشنامه‌ای به کمیته دهه فجر شهرداری تبریز، با بیان این مطلب اظهار داشت: شهرداری، به عنوان متولی تزئینات و فضاسازی‌های ایام‌الله دهه فجر، چشمگیرترین حیطه مسئولیت را در برنامه‌های این دهه دارد.

رئیس کمیته تزئین و فضاسازی ستاد بزرگداشت دهه فجر استان، افزود: جایگاه بی‌نظیر دهه‌فجر و خاطرات پرشور این دوره ایجاب می‌کند که مجموع اقدامات فضاسازی در مناطق ده‌گانه، معاونت‌ها و سازمان‌ها فراتر از تزئینات رایج و سطحی باشد.

شهردار تبریز با بیان این که باید از اتکا به تزئینات رایج روشنایی در مناسبت‌ها و اعیاد، عبور کنیم، خاطرنشان کرد: در کنار تزئینات رایج ریسه‌ای که معمولاً با هزینه مصرف زیادی همراه است، باید نورپردازی‌های جذاب و کم‌مصرفی را که بر مولفه‌های بصری تاکید داشته باشند، به عنوان یک راهکار جایگزین مورد توجه قرار داد.

صادق نجفی با تاکید بر این که اجرای حرکت‌های فضاسازی ویژه این مناسبت، باید با محوریت انتقال موضوعات محتوایی به شهروندان باشد، تصریح کرد: القای اهداف و مشی مفصل دهه فجر، در یک مجال کوتاه از قبیل بستر مبلمان شهري و زيبايي محيطی، نیازمند بهره‌گیری از روش‌های بدیع و ابتکارآمیز هنری است.

شهردار تبریز اضافه کرد: کوچکترین بی‌نظمی و آشفتگی در این روند، می‌تواند مجموع اقدامات صورت‌گرفته را خدشه‌دار کند.

وی متذکر شد: در کنار برنامه‌های وسیعی که بخش‌های فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز پیش‌بینی کرده‌اند، حوزه فضاسازی و تزئینات، باید بحث‌های کالبدی مربوط به این مناسبت را به بهترین سبک ممکن، پوشش دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.