قدس آنلاین: جلسه‌ای با حضور اعضای کارگروه حمل و نقل و شریانهای حیاتی بمنظور هماهنگی بیشتر در حوادث و بلایای طبیعی در حوزه حمل و نقل برگزار شد.

جلسه کارگروه حمل و نقل و شریانهای حیاتی برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، در این جلسه فرزاد دادخواه مدیر راهداری این اداره کل، ضمن تاکید بر لزوم آمادگی برای مواجه شدن با بحران‌های ناشی از بلایا و حوادث طبیعی همچون مسائل جوی و زلزله بیان داشت: در مواقع عادی قادر به اقداماتی هستیم که در زمان وقوع بحران دچار مشکل می‌شویم، لذا باید هماهنگی و انسجام در قبل و بعد از بحران بوجود آید تا بهتر تصمیم‌گیری و اقدام شود.

وی با اشاره به اهداف اصلی این کارگروه ازجمله تهیه طرح مطالعاتی در خصوص پیش‌بینی، پیشگیری و مقابله با مواقع بحرانی و همچنین جمع‌آوری اطلاعات در این رابطه و آمادگی برای روبرو شدن با آن، لزوم تشکیل جلسات مدیریت بحران، برگزاری دوره‌های آموزشی برای نیروها و مانورهای دوره‌ای جهت آمادگی، بر هماهنگی هرچه بیشتر دستگاهها و ایجاد یک مرکز فرماندهی عملیاتی مشترک در هنگام وقوع بحران تاکید نمود تا از پراکندگی و موازی‌کاری جلوگیری شود.

دادخواه همچنین خواستار آسیب‌شناسی از سوی دستگاههای مرتبط در خصوص شناسایی گلوگاههای مهم و همچنین نقاط ضعفی که در رابطه با امدادرسانی وجود دارد شد.

گفتنی است در این جلسه که از ادارات راه و شهرسازی، حمل و نقل و پایانه‌ها، هواشناسی، مدیریت بحران استانداری، راه آهن و فرودگاه شهید بهشتی حضور داشتند هر یک از اعضا به ارائه گزارش در خصوص اقدامات درباره روبروشدن با بلایای طبیعی پرداخته و در این رابطه بحث و تبادل نظر نمودند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.