۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۹
کد خبر: 255996

قدس آنلاین: جلسات پی در پی، کارهای پایان ناپذیر و نگرانی های شغلی، سلامت بسیاری از کارمندان را با خطر مواجه کرده است.

اضطراب و فشار روانی دشمن روان کارمندان

به گزارش گروه سلامت و بهداشت قدس آنلاین، این در حالی است که چنین محیط هایی نه تنها کارمندان را عصبی می کند، بلکه تا حد زیادی برای روان و جسم آنها نیز مضر است. کارمندان چنین محیط هایی به کرات احساس خستگی می کنند و از معده درد رنج می برند.

آنها زندگی سختی دارند و اکثرا از ناراحتی های روحی و جسمی رنج می برند. بررسی های موسسه پژوهشی کار و تکنیک بریتانیا در سال 2006 نشان داد 40 درصد کارمندان از خستگی های روحی و جسمی رنج می برند.

نتایج این بررسی نشان داد در سال های اخیر، گر چه محیط های کار به وسیله ارائه خدمات مدرن تغییر شکل یافته اند اما به شدت تنش زا هستند و سبب بیماری درصد بالایی از کارمندان می شوند. کارمندان در چنین محیط هایی از فشار عصبی و اضطرابی وحشتناک رنج می برند و احتمال ابتلاء به افسردگی و  سکته قلبی در آنان دو برابر افراد عادی است.

نکته جالب توجه آن است که یک سوم شاغلانی که در معرض چنین بحران هایی قرار گرفته اند، از روابط ناپایدار شغلی و دستمزدهای پایین ناراضی بوده اند.

در حال حاضر یک سوم شاغلان اروپا در چنین شرایطی کار می کنند و خطر ابتلا به بیماری های روانی و جسمی آنها را تهدید می کند.

حجم کار 24 درصد از کارمندان آلمانی به اندازه ای زیاد است که فکر نمی کنند تا دوران بازنشستگی بتوانند سلامت شان را حفظ کنند. 59 درصد کارمندان نیز نگران ثبات شغل شان هستند. به این ترتیب، روز به روز بر شمار کارمندانی که به بیماری های روانی مبتلا می شوند افزوده می شود.

در بررسی های انجام شده بر روی 150 کارمندی که از 3 ماه مرخصی استعلاجی به دلیل بیماری افسردگی استفاده کرده اند، مشخص شد عامل افسردگی نیمی از آنها شغل شان است. نکته قابل توجه این است که تمامی این افراد، کارمندانی کارآمد و وظیفه شناس بوده اند و از انجام وظایف و برنامه های اضافه امتناع نمی کردند.

نتایج آزمایش حاکی از آن است که این افراد در محیط کار مضطرب بودند و فشار عصبی زیادی تحمل می کردند. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهمن IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
    2 0
    شما رابه خدا به فکر کارمندان بانک باشید