وزیر دادگستری گفت: روحانیون دارای مسئولیت نباید به دلیل اشتغالات خود از بخش فرهنگ غافل شوند چرا که مهم‌ترین وظیفه آنان تبلیغ و ترویج دین در جامعه است.

روحانیون دارای مسئولیت نباید از فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی غافل شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی پیش از ظهر امروز در نخستین اجلاس مسئولان روحانیون نهادهای مرتبط با روحانیت که در جامعه مدرسین  حوزه علمیه قم برگزار شد از برگزاری چنین اجلاسی تقدیر کرد و گفت: نظام اسلامی بر حوزه، روحانیت و مرجعیت متکی است و امروز شاهد هستیم که از داخل و خارج کشور به نظام توجه بسیاری صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به نقش روحانیت در ساز و کار مدیریتی کشور گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون چهار رئیس جمهور کشور روحانی بوده‌اند.

وزیر دادگستری با اشاره به اینکه مسئولان روحانی کشور همه داشته‌های خود را از دستگاه حوزه و روحانیت گرفته‌اند تصریح کرد: باید مسئولان بهای این مهم را نیز بپردازند که بیان آن نیازمند شرح مفصل است.

وی با اشاره به اینکه روحانیون در بخش فرهنگ باید در کشور تاثیرگذار باشند گفت: روحانیون دارای مسئولیت نباید به دلیل اشتغالات خود از بخش فرهنگ غافل شوند چرا که مهم‌ترین وظیفه آنان تبلیغ و ترویج دین در جامعه است.

پورمحمدی تاکید کرد: نباید اشتغالات موجب شود که اهداف طلبگی مورد تاثیر قرار گیرد، روحانیون نباید لحظه‌ای از توجه به تربیت عمومی جامعه غافل شوند.

وی با تاکید بر اینکه نباید حوزه و حوزویان گرفتار نظام بروکراسی شوند خاطرنشان کرد: طرحی در دولت در دست بررسی است که پس از نهایی شدن در سفر رئیس جمهور به قم محضر مراجع تقلید ارائه می‌شود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.