ابتکار در ادامه نوشت:بر اين اساس، اين روزها شاهد هستيم که خريداران خودرو و کساني که جزو طبقه متوسط به پايين جامعه هستند، توان مالي خريد خودروهاي کرهاي و ژاپني که حدود قيمتشان بالاي 100 ميليون است را ندارند و از سوي ديگر، به دليل نااميدي از کيفيت خودروهاي توليد داخل که روز به روز نيز بيکيفيتتر ميشوند، مجبور به خريد خودروهاي چيني در بازار ميشود.
اين در حالي است که اين خودروها هم دستکمي از خودروهاي توليد داخل ندارند و پس از مدت کوتاهي دچار مشکلات فني شده و در بعضي موارد نيز خيلي از قطعات اين خودروها براي تعويض يا تعمير در دسترس مشتريان قرار ندارد. آن هم در جايي که ما در سالهاي گذشته توانسته بوديم يکسري از برندهاي خوب خودرو را به مردم عرضه کنيم.
خودروهايي از قبيل مگان، زانتيا و ريو که پس از گذشت سالها از توليد آنها، همچنان مردم راضي از اين سه نوع خودرو هستند، ولي امروز خودروهاي چيني از قبيل ليفان، امويام و جک، نتوانستهاند جايگزين خوبي براي اين خودروها باشند.با اين وجود، در حال حاضر اين سوال مطرح است که دستاندرکاران خودرو نبايد با تامل بيشتر روي واردات خودرو، بهدنبال خودروهاي بهتر براي مردم باشند تا خودروهاي چيني که داراي استانداردهاي جهاني نيستند، در بازار فعاليت نکنند و به مشتريان عرضه نشوند؟ آيا با نظارت بيشتر نميتوان خودروهاي با کيفيتتر و با قيمت مناسبتر از کشورهاي صاحب صنعت خودرو وارد ايران کنيم؟
نظر شما