قدس آنلاین،الف.زمینی؛ افزایش بی سابقه تولید نفت روسیه و عراق، تحلیل بانک مرکزی از 4عامل ازدیاد فاصله طبقاتی و تکذیب شایعه توافق هسته ای؛ از جمله مهمترین خبرهای امروز روزنامه ها هستند.

از "شعله ورتر شدن جنگ نفت" و "توقف شکاف طبقاتی" تا "14ایراد قانونی به طرح امر به معروف"

جنگ نفت، شعله ورتر شد

روزنامه "قدس" از آخرین تحولات بازار جهانی می نویسد. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "پاسخ نفتی دندان شکن روسیه به عربستان"

گفتنی است روسیه با ثبت رکورد جدید تولید نفت پاسخ دندان شکنی به عربستان داد تا با خاموش شدن تنها شعله افزایش قیمت نفت در لیبی شرایط برای ارزان شدن بیش از پیش بهای طلای سیاه فراهم شود.

روزنامه "تجارت" هم با اشاره به افزایش بی سابقه تولید روسیه و عراق؛ در تیتر خود نوشت: "جنگ نفت، شعله ورتر شد"

***

توقف شکاف طبقاتی

روزنامه "وطن امروز" در تیتر یک خود نوشت: "بانک مرکزی: توزیع ثروت بهتر شد"

البته روزنامه "همشهری" در تیتر خود اینگونه از گزارش بانک مرکزی یاد می کند: "افزایش نابرابری درآمدی"؛ در این روزنامه می خوانیم: "تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی تأیید می‌کند که شاخص توزیع درآمد بین ایرانیان در سال‌های ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ به‌سمت نابرابری پیش رفته است."

روزنامه "جهان صنعت" نیز از تحلیل بانک مرکزی از 4عامل ازدیاد فاصله طبقاتی می نویسد. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "توقف افزایش ضریب جینی در 93"

"ابرار اقتصادی" هم نوشت: "بانک مرکزی ادعا کرد: افزایش شکاف طبقاتی امسال متوقف می شود"

***

تکذیب شایعه شبانه هسته ای

آسوشیتدپرس خبر از توافق موقت ایران و آمریکا داده بود، اما وزارت خارجه کشورمان تاکید کرد هیچ گونه توافقی در هیچ یک از موضوعات مورد مذاکره هنوز صورت نگرفته است. در همین راستا روزنامه "جام جم" در تیتر یک خود نوشت: "افخم: تکذیب می شود"

روزنامه "ایران" نیز از "بازتاب شایعه توافق هسته‌ای ایران وامریکا" می نویسد. در این روزنامه می خوانیم: "در حالی که خبرگزاری آسوشیتدپرس ادعا کرده که ایران و امریکا درباره ارسال اورانیوم غنی شده به روسیه توافق کرده‌اند سخنگوی وزارت خارجه ایران این موضوع را رد کرد."

البته این موضوعی است که روزنامه "وطن امروز" روی آن تردید دارد. این روزنامه در تیتر خود آورده است: "افخم تکذیب کرد یا تایید؟!"؛ این روزنامه می نویسد: "گفت و گو بر سر انتقال اورانیوم به روسیه تکذیب نشده بلکه «توافق» برسر انتقال ذخایر اورانیوم غنی شده ایران رد شده است"

روزنامه "سایه" نیز با بیان اینکه "انتقال اورانیوم ایران باز هم خبرساز شد" می نویسد: "توافق جدید هسته ای؛ از رسانه های غربی تا تکذیب مقامات رسمی"

روزنامه "قانون" نیز این شایعه آسوشیتدپرس را جوسازی دانست و از آن به عنوان شایعه ای با هدف تخریب مذاکرات هسته ای یاد کرد.

روزنامه "کیهان" هم نوشت: "افخم: هیچ توافق هسته ای جدیدی با آمریکا صورت نگرفته است"

روزنامه "مردم امروز" نیز در تیتر یک خود نوشت: "پیشرفت در مذاکرات"؛ این روزنامه مدعی است هر چند توافق هسته ای ایران و 1+5 با تکذیب وزارت امور خارجه مواجه شد اما پی گیری های این روزنامه از قطعی بودن پیشرفت در مذاکرات حکایت دارد.

تیتر یک روزنامه "شرق" هم به این شرح است: "تکذیب شایعه شبانه هسته ای"

***

14ایراد قانونی به طرح امر به معروف

شورای نگهبان به طرح حمایت از آمران معروف و ناهیان از منکر 14 ایراد گرفت. در همین راستا روزنامه "قانون" که از دیروز انتشار مجدد خود را آغاز کرده است در تیتر یک خود نوشت: "از سوی شورای نگهبان مطرح شد: 14ایراد قانونی به طرح امر به معروف"

در همین راستا روزنامه های اصلاح طلب و متمایل به دولت تیترهایی در خصوص برگشت خوردن این طرح زدند:

آفتاب یزد: "رد طرح حمایت از آمران به معروف"

ابتکار: "طرح «آمران» برگشت خورد!"

اعتماد: "طرح امر به معروف برگشت خورد"

البته روزنامه "جوان" در تیتر خود به بازگشت این طرح به مجلس برای "اصلاح" خبر داد. این روزنامه می نویسد: "طرح حمایت از آمران به معروف برای اصلاح به مجلس بازگشت"

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.