قدس آنلاین-حسین زوارزاده: عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: طرح میدان شهدا در موضوع تملک املاک مشکلی ندارد و عمده مشکلی که گریبانگیر این طرح است مربوط به سرمایه‌گذاران بوده که شهرداری باید حضور آنها را در این طرح پررنگ‌تر از قبل دنبال کند.

طرح میدان شهدا نیازمند حضور پررنگ سرمایه‌گذاران است

علی اصغر نخعی راد در خصوص طرح میدان شهدا افزود: بعضی از سرمایه‌گذاران پروژه میدان شهدا به دلیل افزایش کم قیمت‌ها از مشارکت در این پروژه‌ها منصرف شدند و دیگر در روند سرمایه‌گذاری شرکت نکردند ولی به همین دلیل تمهیدات شهرداری به منظور رونق این طرح در وهله اول واگذاری واحدهای تجاری تعیین شده است.
وی یادآور شد: در صورتی که طرح رونق داشته باشد و برنامه کوتاه مدت سرمایه‌گذاران مشخص باشد قطعا ترغیب به حضور و سرمایه‌گذاری در این پروژه کلان خواهند شد.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و امور اداری شورای اسلامی شهرمشهد اضافه کرد: شورای اسلامی شهر مشهد طی مصوبه‌ای به شهرداری مشهد اجازه داده است که در شمال و جنوب طرح میدان شهدا، دو برج با 17 طبقه احداث کند که باید از طریق جذب سرمایه‌گذار و کمک بخش خصوصی صورت گیرد به طوری‌که این موضوع نیاز به مجوز مجدد شورا دارد.
نخعی‌راد خاطرنشان کرد: در روند تصویب مجوز برج‌های 17 طبقه مخالفت‌هایی صورت گرفت ولی رای مثبت شورای شهر را اخذ کرد که شهردار مشهد اعلام کرده است در این زمینه بازنگری صورت می‌گیرد.
وی خاطرنشان کرد: قدر سهم شهرداری از پروژه‌های مشارکتی دیگر همانند گذشته صورت نمی‌گیرد بلکه قیمت ملک، هزینه ساخت، پروانه و زمین به قیمت روز محاسبه می‌شود به طوری که سهم شهرداری حدود 48 درصد از یک پروژه است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.