کره جنوبی در نخستین ارزیابی رسمی این کشور با اشاره به پیشرفت قابل توجه هسته‌ای کره شمالی اعلام کرد موشک‌های دور برد این کشور می توانند آمریکا را هدف قرار دهند.

سئول: کره شمالی می‌تواند آمریکا را هدف قرار دهد

 به گزارش باشگاه خبرنگاران،به نقل از خبرگزاری شین هوا، کره جنوبی در نخستین ارزیابی رسمی این کشور اعلام کرد موشک‌های دور برد کره شمالی می توانند آمریکا را هدف قرار دهند. 

وزارت دفاع کره جنوبی در گزارش نظامی دوسالانه خود اعلام کرد بنا بر ارزیابی‌ها کره شمالی پس از5  بار آزمایش موشک های دور برد تهدیدی برای آمریکا محسوب می شود و قادر است خاک این کشور را هدف قرار دهد. 

این ارزیابی بر اساس آزمایش موفقیت آمیز موشکی کره شمالی در سال 2012 ارائه شده است که گمان می رود حدود هشت هزار کیلومتر برد داشته باشد. 

بنا بر این گزارش ، موشک دو برد تائه دونگ - 2 کره شمالی حدود ده هزار کیلومتر برد دارد و این کشور پس از گذشت هشت سال از زمان نخستین آزمایش هسته‌ای خود در سال 2006 به پیشرفت قابل توجهی در زمینه کوچک سازی تسلیحات هسته‌ای دست یافته است. 

 این ارزیابی نشان می‌دهد کره شمالی حدود 40 کیلوگرم پلوتونیوم در اختیار دارد که توسط رئاکتور پنج مگاواتی واقع در تاسیسات هسته‌ای یانگ بیونگ در شمال پیونگ یانگ تولید شده است. 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.