قدس آنلاین- تبریز: معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌ شرقی گفت: زیرساخت‌های لازم برای مقابله با بحران‌های احتمالی در تبریز تدارک دیده شده اما این مدیریت با مشوش کردن اذهان مردم همراه نخواهد بود.

مدیریت بحران نباید با مشوش کردن اذهان مردم همراه باشد

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، محمدصادق پورمهدی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران آذربایجان ‌شرقی با اشاره  به زیرساخت‌های لازم در شهر تبریز و آذربایجان‌شرقی برای مقابله با بحران اظهار کرد: مدیریت بحران از چند سال قبل در استان به صورت زیربنایی فعال بوده و اقدامات گسترده‌ای با توجه به امکانات موجود انجام شده است.

معاون  عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: نباید اذهان مردم را نسبت به بحران‌های احتمالی مشوش کرد و با وجود هوشیاری و برنامه‌ریزی در امر بحران آرامش را در جامعه حاکم کرد.

وی گفت: احداث خیابان‌های عریض در حاشیه تبریز، فراهم کردن محل‌های امن در مواقع حادثه و برگزاری جلسات هماهنگی مستمر در سال‌های گذشته از جمله اقدامات مقابله با بحران می‌شود و با وجود این مسئله حاشیه‌نشینی در تبریز باید مرتفع شود.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با انتقاد از ضعف فرهنگ بیمه یادآور شد: باید در امر پیشگیری در حوادث متمرکز شویم تا در مواقع حوادث خسارات به حداقل برسد.

وی خاطرنشان کرد: فراهم کردن مکانیزم‌های تشویقی برای بیمه کردن ساختمان‌ها و نیز اموال مردم فراهم شود و با آشنا شدن مردم با موضوع بیمه و ثمرات آن به بیمه کردن ترغیب شوند.

پورمهدی اضافه کرد: با برگزاری جلسات مشترک میان مدیران بحران استان و متولیان بیمه راه‌کارهای لازم برای ارتقای بیمه و پوشش‌های لازم تدارک دیده شود.

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به بافت فرسوده در مرکز شهر و حاشیه‌نشینی در شهر تبریز گفت: در این دو نوع بافت تسهیلات لازم برای ساماندهی با همکاری شهرداری تبریز در نظر گرفته شده و همت دولت برای اصلاح حاشیه‌نشینی در کلانشهرها و از جمله در تبریز است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.