اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اعلام کرد: به دلیل بارش برف و برودت شدید هوا مدارس شهرستان های مرزی سردشت و پیرانشهر امروز یکشنبه تعطیل هستند.

برف و سرما مدارس سردشت و پیرانشهر را برای دومین روز متوالی تعطیل کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، بر اساس اعلام اداره اطلاع رسانی این اداره کل به علت بارش سنگین برف و کاهش دما مدارس مقطع ابتدایی شهرستان های پیرانشهر و سردشت امروز یکشنبه بیست و یکم دی ماه در نوبت صبح در مدارس شهری و روستایی تعطیل می باشد.

این اداره کل، سرما و لغزندگی سطح خیابان ها و معابر عمومی را دلیل اتخاذ این تصمیم عنوان کرده است.

بارش برف و سرمای شدید که از روز چهارشنبه این دو شهرستان مرزی را سفیدپوش کرده و تا روز گذشته همچنان ادامه داشت موجب شده تا قشری از برف و یخ سطح معابر، گذرگاه ها و خیابان های این شهرستان ها را فرا گرفته و هرگونه تردد و رفت و آمد خودروها و آمد و شد مردم را با مشکل مواجه ساخته است.

به گزارش اداره هواشناسی پیرانشهر حداقل و حداکثر دمای هوای این شهرستان در 24 ساعت گذشته به ترتیب 6 و یک درجه زیر صفر و ارتفاع برف بیش از 30 سانتی متر بوده و وزش باد و کولاک نیز در سطح این شهرستان همچنان ادامه دارد.

اداره هواشناسی سردشت نیز ارتفاع برف در این شهرستان را 43 سانتی متر و حداقل و حداکثر دمای هوای این شهرستان را 6 و 2 درجه زیر صفر اعلام کرد.

شهرستان های مرزی پیرانشهر و سردشت در جنوب آذربایجان غربی و همجوار با مرزهای کشور عراق در یک منطقه سردسیر و کوهستانی واقع شده اند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.