قدس آنلاین:رماندار و رئيس انجمن كتابخانه هاي عمومي شهرستان گرمه گفت:كتابخانه هاي ايور و درق با پيش بيني اعتبار لازم در سال 94به بهره برداري خواهد رسيد.

 كتابخانه هاي ايور و درق در سال 94به بهره برداري خواهد رسيد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد، مدير كل كتابخانه هاي عمومي خراسان شمالی، در جلسه انجمن كتابخانه هاي عمومي و کمیته نهضت مطالعه مفيد شهرستان گرمه از اهداي يك سيستم رايانه به همراه راه اندازي يك مركز چند رسانه اي در يكي از كتابخانه هاي شهرستان گرمه خبر داد.

علی رحيمي افزود: با توجه به الحاقيه قانون نیم درصد از درآمد شهرداري ها، شايسته است كه شهرداري ها نسبت به پرداخت نیم درصد از درآمدهای خود به حساب انجمن کتابخانه های عمومی اقدام نمایند زیرا در صورت امتناع هر یک از شهرداری ها از قانون مذکور، وزارت امور اقتصادی و دارایی (خزانه‌داری کل کشور) مبالغ مربوطه را از سر جمع اعتبارات مربوط به درآمد شهرداری ها (سازمان شهرداری‌ها و دهیاری های کشور) و یا درآمد موضوع مواد (38) و (39) قانون مالیات بر ارزش افزوده از سهم همان شهر کسر و نسبت به پرداخت آن در وجه کتابخانه های عمومی همان شهر اقدام می نماید.

در ادامه جلسه فرماندار شهرستان گرمه، با اشاره به اين مطلب كه کتابخانه عمومی محلی برای ترویج آگاهی و علم و دانش است افزود: كتابخانه از آن جهت حائز اهميت ويژه است كه گنجينه اي است از دانش هاي گوناگون و مكاني است براي انجام تحقيقات كه محققين در آن به مطالعات علمي و بررسي دانش موجود مي پردازند.

محمدزاده افزود: فضا سازي مناسب در كتابخانه ها و لحاظ نمودن بخش هاي مختلف و مناسب از جمله مسائلي است كه در تشويق اعضا به مراجعه به كتابخانه و مطالعه مفيد مي تواند موثر باشد.

محمد زاده گفت: جهت پيشبرد اهداف فرهنگي در شهرستان گرمه بهره برداري از ساختمان كتابخانه هاي ايور و درق تا پايان سال1394باید به اجرا درآید.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.