قدس آنلاین- تبریز: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان ‌شرقی گفت: متاسفانه در مقابله با تهدیداتی چون ماهواره دیر آغاز کردیم و امروز دامنه تهدیدات به نرم‌افزارهایی کشیده شده که در دسترس همه در تلفن‌های همراه وجود دارد.

در مقابله با تهدیدات جنگ نرم باید به روز باشیم

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، سعید شبستری در همایش علمی تخصصی پدافند غیرعامل با محوریت تربیت مربی در تبریز، با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل در خنثی کردن حملات دشمن اظهار کرد: با وجود گذشت 35 سال از انقلاب اسلامی دشمن همچنان به این مرز و بوم طمع دارد و بعد از شکست در جنگ سخت به جنگ نرم روی آورده است.

وی ادامه داد: ارزیابی خطرات بالقوه و کاهش خطرپذیری از اولویت‌های پدافند غیرعامل بوده و تعاریف و گسترده پدافند غیرعامل بسیار گسترده بوده و حوزه‌های مختلف و متنوع را شامل می‌شود.

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهمیت حوزه رسانه در پدافند غیرعامل یادآور شد: همواره در معرض سیل گفتار و اخباری هستیم که دشمن از آن در ماهواره و شبکه‌های اجتماعی و اینترنت استفاده می‌کند و از روش‌های خزنده و خطرناک و البته پیچیده برای تحقق اهداف خود استفاده می‌کند.

شبستری با بیان این که در مقابله با تهدیدات جنگ نرم باید به روز بود، خاطر نشان کرد: متاسفانه در مقابله با تهدیداتی چون ماهواره دیر آغاز کردیم و امروز دامنه تهدیدات به نرم افزارهایی کشیده شده که در دسترس همه در تلفن‌های همراه وجود دارد و با یک تلفن همراه خود را در دسترس اهداف دشمن قرار داده‌ایم.

وی گفت: در مسیر پیشرفت تکنولوژی باید از سرمایه‌های خود که مهم‌ترین آن انسان‌ها هستند حفاظت کرد و این سرمایه‌های انسانی بنیانگذار صنایعی چون هسته‌ای است.

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: پدافند غیرعامل مهم‌ترین راه کار برای حفظ اقتدار ملی است و با آموزش‌های تخصصی و عمومی باید دامنه پدافند غیرعامل گسترش یابد تا به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

وی یادآور شد: کار مربیان پدافند غیرعامل بسیار ارزشمند است و در روند آموزشی پدافند غیرعامل به همه مردم نباید از طولانی بودن مسیر آموزش دلسرد بود.

شبستری لزوم برخورداری دانش‌آموزان و دانشجویان از آموزش‌های پدافند غیرعامل را خاطرنشان کرد و گفت: آغاز حرکت آموزشی در پدافند غیرعامل باید تداوم یابد و به نسبت تحرکات و برنامه‌ریزی‌های دشمن باید این آموزش‌ها ادامه یابد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.