سخنگوی وزارت امور خارجه حوادث تروریستی در فرانسه را محکوم کرد و گفت: این اقدامات هیچ ارتباطی با دیدگاه های اسلام ندارد و مغایر آموزه های اسلامی است. از سویی اقدامات تحریک آمیز را نیز تقبیح می کنیم و اقدام هفته نامه شارلی ابدو توهین آمیز و باعث تحریک احساسات مسلمانان جهان خواهد شد.

اقدامات توهین آمیز نشریه فرانسوی شارلی ابدو را تقبیح می کنیم/اروپا به مقدسات ادیان الهی احترام بگذارد
 

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، مرضیه افخم روز چهارشنبه در نشست خبری خود، افزود: احترام به باورها و مقدسات ادیان الهی، اصلی پذیرفته شده است و انتظار است دولتمردان اروپایی این اصل را رعایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: لازم است در حوزه عمل نیز دولت های اروپایی، اشتباهات خود را در پیگیری برخی سیاست هایشان در رابطه با گروه های افراطی جبران کنند و سیاست های متناسب با منافع همه پیروان و ملت ها اتخاذ شود. بسیاری از ملت ها تاوان سیاست های اشتباه غرب را می دهند و این مساله هر از چندگاهی از سوی مسوولان اروپایی هم اعلام می شود که سیاست هایشان اشتباه بوده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: اذعان به اشتباه کافی نیست و باید برای پایان دادن به افراط گری و دور تسلسل خشونت در جهان اقدامات موثر انجام شود. سوءاستفاده از آزادی بیان در غرب قابل پذیرش نیست و باید جلوی آن گرفته شود.

افخم درباره شرکت نماینده ای از ایران در راهپیمایی پاریس نیز گفت: سفارت خانه ها برای شرکت در برنامه های رسمی دولت میزبان دستور العمل دارند و سفارت ما در پاریس بر همین اساس به درستی عمل کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.