قدس آنلاین: مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: این استان داراي هفت هزار و 473 هكتار بافت فرسوده مصوب در 36 شهر و چهار هزار هکتار سكونتگاههاي غير رسمي در استان می‌باشد كه مجموعا محدوده‌هاي نياز به بازآفريني به حدود 12 هزار هكتار مي‌رسد.

حدود 12 هزار هكتار از محدوده‌های استان اصفهان نياز به بازآفريني دارد

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، محمود محمودزاده افزود: با توجه به اولويت‌ها و سياست‌هاي دولت محترم و تاكيد مقام عالي وزارت در خصوص بازآفرینی و با عنايت به سند ملی راهبردي احياء، بهسازي، نوسازي و توانمندسازي بافت‌هاي فرسوده و ناكارآمد شهري بستر لازم برای بازآفرینی پایدار شهری فراهم آمده است. 

وی با اشاره به اینکه حدود 10 درصد مساحت بافت فرسوده کشور در استان اصفهان وجود دارد اظهار داشت: این استان داراي هفت هزار و 473 هكتار بافت فرسوده مصوب در 36 شهر است که بيش از 50 درصد مساحت بافت فرسوده استان به 4 شهر، اصفهان با دو هزار و 157، كاشان772، خميني‌شهر606  و نجف‌آباد 457 هکتار تعلق دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: در حال حاضر 10 طرح ساماندهي، نوسازي، بهسازي (بافت فرسوده و تاریخی) و 3 طرح تنظيم مجدد زمين (تجمیع و تفکیک مجدد) در استان مصوب يا در حال تهيه است. همچنين 4 طرح جهت شناسايي و توانمندسازي سكونتگاههاي غيررسمي استان به مساحت چهار هزار هكتار در حال انجام يا به اتمام رسيده كه مجموعاً محدوده‌هاي نياز به بازآفريني به حدود 12 هزار هكتار مي‌رسد.

محمودزاده با اشاره به اینکه از سال85 تا 92 حدود 11 هزار واحد در بافت فرسوده تسهیلاتی بالغ بر 2 هزار و 200 میلیارد ریال دریافت کرده‌اند گفت: امید است با توجه به مصوبه اخیر دولت محترم در اعطاء تسهیلات تامین مسکن (50،40 و 30 میلیون تومانی) با اولویت بافتهای فرسوده، نیز ودیعه مسکن (20 میلیون تومانی) گردش کار نوسازی مردمی با قوت بیشتر و نظارت بهتر ادامه یابد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.