وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه بزرگترین مشکل اقتصاد ما نقش بزرگ دولت و فقدان بخش خصوصی کارآمد در اقتصاد است، گفت: اصلاح محیط کسب و کار راهکار اصلی دولت برای حضور موثر بخش خصوصی است.

بزرگترین مشکل اقتصاد، فقدان بخش خصوصی کارآمد

به گزارش خبرنگار ایسنا، علی طیب نیا اظهار کرد: در یک سال و چند ماه گذشته سعی کردیم در شورای گفت‌وگو و سایر نهادهای مرتبط ارتباطمان را با فعالان بخش خصوصی تقویت کنیم.

وی تصریح کرد: مهمترین اقدامی که باید برای افزایش بهره وری انجام شود ارتقای جایگاه بخش خصوصی است.

طیب‌نیا یادآور شد:‌در گذشته سیاست واگذاری بنگاه‌های دولتی به بخش خصوصی انجام می‌شد در حالی که به نظر می رسد بدون اصلاح محیط کسب و کار راهبرد واگذاری نتیجه مطلوبی ندارد. ما راهکارمان را براساس اصلاح محیط کسب و کار قرار داده‌ایم تا از این طریق بتوانیم زمینه حضور بخش خصوصی را به شکل مطلوب‌تر فراهم کنیم.

وی اظهار کرد:‌به لحاظ عدم کارآمدی متاسفانه تفاوت معنی‌داری میان بخش خصوصی و بخش دولتی ما وجود ندارد و از نظر کارآیی دارای وضعیت مشابهی هستند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی عنوان کرد: موفقیت راهبرد واگذاری در راستای اصلاح محیط کسب و کار است در این راستا ما دفتری را به نام محیط کسب و کار ایجاد کردیم و همچنین کمیته مستقل کسب و کار فعالیت خود را در این جهت آغاز کرده است. همچنین سایتی را راه اندازی کردیم که در حال حاضر از طریق آن مجوزهای کسب و کار را ثبت می کنیم.

طیب‌نیا در پایان صحبت‌هایش درباره رتبه اقتصادی ایران گفت: استنباط ما این است که می توان به سادگی به رتبه هفتادم دنیا برسیم ما سال گذشته توانستیم از رتبه 152 به رتبه 130 از نظر محیط کسب و کار دست پیدا کنیم.ما باید با همدلی یکدیگر سعی کنیم مشکلات از سر راه حذف کنیم.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.