پیشنهاد سردبیر

قائم مقام مرکز علوم و فنون لیزر ایران با بیان اینکه خبرهای خوشی در خصوص دستاوردهای جدید در راه است،گفت: دستاوردهای جدید در حوزه لیزر همزمان با روز فناوری هسته ای ( 20 فروردین )به آگاهی مردم رسانده می شود.

خبرهای های خوشی در راه است/ارایه دستاوردهای جدید لیزر در روز فناوری هسته ای
 

'محمدصادق ذبیحی' روز یکشنبه درگفت وگو با خبرنگار علمی ایرنا بااشاره به اینکه محققان و پژوهشگران این مجموعه مشغول فعالیت و کارهای جدید درحوزه لیزر هستند، افزود: دستاوردهای جدید این مرکز در بخش فناوری های پایه است که در حوزه های صنعت و پزشکی کاربرد دارد.

وی توسعه مرزی های دانش، رصد نیازهای کشور و دستیابی آخرین پیشرفتهای فناوری لیزر را از مهمترین اولویتهای این مرکز برشمرد و گفت: برنامه ریزی برای تحقق این موضوعات صورت گرفته تا شاهد روند سریع تر پیشرفت کشور در این حوزه باشیم.

ذبیحی، ساخت دستگاه های لیزر دندان پزشکی، پوست و زیبایی، لیزر تراپی و سنگ شکن را دستاوردی بزرگ این مرکز در حوزه پزشکی اعلام کرد و گفت: این دستگاه ها مجوزهای لازم را دریافت کردند و تعدادی از مراکز درمانی با بهره گیری از آنها مشغول خدمت به مردم هستند.

قائم مقام مرکز علوم و فنون لیزر ایران بر لزوم تولید انبوه این دستگاه ها توسط بخش خصوصی تاکید و ابرازامیدواری کرد با حضور فعال شرکت های دانش بنیان علاوه بر تولید انبوه، شاهد ارایه خدمات پس از فروش بهتر خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف برپایی دومین نمایشگاه دستاوردهای مرکز علوم و فنون لیزر ایران آشنایی بیشتر مردم به فناوری های لیزر است، اظهار کرد: محققان، پژوهشگران، دانش آموزان و دانشجویان استقبال خوبی از این نمایشگاه داشتند.

دومین نمایشگاه دستاوردهای مرکز ملی علوم وفنون لیزر ایران از 25 تا 28 دی ماه در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی تهران برپا است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.