« سجعان قزی» وزیر کار لبنان معتقد است که مهمترین دلیل حمله موشکی ارتش صهیونیستی به گروهی از نیروهای مجاهد محور مقاومت در منطقه القنیطره سوریه نگرانی این رژیم از توافق نهایی ایران و غرب و ضربه ای است که از سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دریافت کرده است.

وزیرکارلبنان:حمله به نیروهای مقاومت نتیجه نگرانی اسراییل ازتوافق نهایی ایران وغرب است

به گزارش قدس آنلاین سجعان قزی عضو حزب الکتائب به ریاست« امین الجمیل» از ارکان اصلی گروه 14 مارس در گفت وگو با ایرنا، تصریح کرد: این برای اولین بار نیست که اسراییل خوی تجاوزکارانه خود در خاورمیانه بویژه علیه حزب الله، ایران و سوریه را برملا می کند.

در حماقت نظامی عصر یکشنبه رژیم صهیونیستی در شهرک مزرعه الامل منطقه القنیطره سوریه 6 فرمانده و نیروی حزب الله و یک فرمانده مجاهد از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در حال بررسی میدانی بودند، به شهادت رسیدند.

ناظران معتقدند که این جنایت تروریستی از یک سو صهیونیست ها را که در انتظار پاسخ دردناک محور مقاومت هستند، نگران موجودیت خود ساخته و از سوی دیگر به تقویت شرایط محور مقاومت و بویژه حزب الله منجر شده است.

وزیر کار لبنان در ادامه این گفت وگو خاطرنشان کرد که بعید است دخالت به اصطلاح ائتلاف بین المللی در سوریه برای ضربه زدن به گروه های تروریستی مانند داعش و جبهه النصره به نفع ملت سوریه و « مخالفان واقعی» منجر شود.

سجعان قزی تصریح کرد: به نظر می رسد که هدف از رخدادهای در سوریه تنها تغییر نظام نیست بلکه قصد آنها تغییر همه ارکان سوریه یعنی نظام ، سرزمین و جامعه آن است.

وی اظهارداشت: به عنوان وزیر دولت لبنان که موضعی بی طرف اتخاذ کرده است، شاید مخالف حضور حزب الله در سوریه باشم اما حزب الله امروز هنگامی در سوریه مورد حمله اسراییل قرار گرفته که در حال نبرد با گروه های تروریستی است.

عضو حزب الکتائب تاکید کرد: این شرایط نشان می دهد که تروریست ها دشمن اسراییل نیستند.

حزب الکتائب در واکنش به حمله موشکی ارتش صهیونیستی به نیروهای مجاهد محور مقاومت اعلام کرد که نگران است لبنان وارد یک جنگ جدید شود که تحمل آن را ندارد.

سجعان قزی نیز در ادامه این گفت وگو خواستار کنترل شرایط بعدازحمله رژیم صهیونیستی و اتخاذ مواضعی شد که لبنان را وارد یک جنگ نسازد.

وی گفت: با توجه به اینکه در این مرحله شاهد گفت وگوهای ایران و گروه 1+5 هستیم اکنون زمان شروع یک جنگ نیست و بعید نیست که هدف رژیم صهیونیستی از حمله القنیطره وارد ساختن ضربه به مذاکرات هسته ای در حال پیشرفت بین ایران و آمریکا باشد.

وزیر کار لبنان افزود: اسراییل بعداز قدم زدن « محمد جواد ظریف» و « جان کری» وزیران خارجه ایران و آمریکا در ساحل دریاچه لمان سوئیس احساس خطر کرده است.

عضو حزب الکتائب تاکید کرد: احساس خطر اسراییل بعداز سفر ظریف به پاریس و ملاقات با « فرانسوا اولاند و « لوران فابیوس» رییس جمهوری و وزیر خارجه فرانسه و اعلام صریح « باراک اوباما» رییس جمهوری آمریکا در خصوص وتوی هرگونه مصوبه کنگره برای تحریم جدید ایران بیشتر شده است.

سجعان قزی گفت: معتقدم نباید در دام اسراییل بیفتیم و از مرحله مذاکرات رو به پیشرفت وارد مرحله جنگی ویرانگر شویم و اگرچه مقاومت و پایداری وجود خواهد داشت اما به اعتقاد من هیچ طرفی پیروز نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دو ماه دیگر در رژیم صهیونیستی قرار است انتخابات برگزار شود، افزود: اسراییل از دهه هفتاد قرن گشته به بعد همه جنگ هایی را که شروع کرده با اهداف سیاسی و انتخابات داخلی بوده است.

وزیر کار لبنان خاطرنشان کرد: اسراییل درصدد است تا منطقه و لبنان را وارد یک رویارویی نظامی کند و همچنین قصد دارد مانع پیشرفت سیاسی و تحقق اهداف برنامه امنیتی بویژه درشمال لبنان که بعداز تشکیل دولت وفاق ملی حاصل شده است، شود.

عضو حزب الکتائب گفت:به نظرمن بهترین پاسخ به حمله اسراییل درمنطقه القنیطره سوریه ، انتخاب رییس جمهوری است تا لبنان را در موقعیتی قوی تر برای خدمت به قضه اصلی ملت های منطقه و آزادی ها و مقاومت قرار دهد.

سجعان قزی ، شهادت نیروهای مجاهد محور مقاومت را « خسارتی بزرگ» توصیف کرد و گفت: درست است این شهدا عضو حزب الله بودند اما فرزندان لبنان هستند و من به حزب الله و خانواده شهدا تعزیت و تسلیت می گویم.

حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای اسامی 6 شهید حمله موشکی عصر (یکشنبه) گذشته بالگردهای ارتش صهیونیستی به گروهی از نیروهای مجاهد محور مقاومت در شهرک مزرعه الامل منطقه القنیطره سوریه را اعلام کرد.

اسامی و مشخصات 6 شهید حزب الله لبنان به این شرح اعلام شده است :

1- فرمانده شهید « محمد احمد عیسی» (ابوعیسی) متولد 1972 میلادی شهرک عربصالیم و دارای 4 فرزند

2- شهید مجاهد «جهاد عماد مغنیه» ( جواد) متولد 1989 میلادی شهرک طیردبا و مجرد

3- شهید مجاهد «عباس ابراهیم حجازی» ( سیدعباس) متولد 1979 میلادی شهرک الغازیه و دارای 4 فرزند

4- شهید مجاهد »محمدعلی حسن ابو الحسن» ( کاظم) متولد 1985 میلادی شهرک عین قانا و مجرد

5- شهید مجاهد «غازی علی ضاوی» ( دانیال) متولد 1988 میلادی شهرک الخیام و دارای یک فرزند

6 – شهید مجاهد «علی حسن ابراهیم» (ایهاب) متولد 1993 میلادی شهرک یحمر الشقیف و مجرد

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.