اسماعیل زاده:وانگ جیانلین مولتی، میلیونر چینی 20 درصد سهام باشگاه اتلتیکو مادرید را با رقم 45 میلیون یورو خریداری کرده است. 

اتلتیکو از امروز چینی می‌شود

نشریه مارکا ضمن اعلام این خبر افزود که با این رقم او  درکنار میگل آنخل خیل و انریکه سرسو، مدیرعامل و رئیس باشگاه اتلتیکو قرار گرفته و جزو مالکان باشگاه خواهد بود.

سران اتلتیکو به پکن رفته اند تا مراحل پایانی این عملیات را تکمیل کنند. وانگ در سالهای گذشته قصد خرید تیمهای دیگر از جمله رم را داشته است. نشریات اسپانیایی نوشته‌اند که خوشبینی زیادی در شورای مدیریتی اتلتیکو مادرید نسبت به حضور مالک چینی وجود دارد. ورود این برند به بازار آسیایی گامی‌اساسی در توسعه اقتصادی باشگاه بوده و به تیم اجازه دستیابی به اهداف بزرگ ورزشی را خواهد داد. مارین و سرسو کنترل باشگاه را دردست خواهند داشت و البته سهام آنها در این باشگاه کاهش خواهد یافت.  درحال حاضر مارین 52درصد و سرسو و وانگ 20درصد سهام را دراختیار دارد. ایده مالکان فعلی این است که چیزی در مدیریت تیم تغییر نکند. اگرچه وانگ اعلام کرده که می‌خواهد شخص مورد اعتماد خود را در سیستم مدیریتی تیم بیاورد. براساس توافق صورت گرفته، وانگ 45 میلیون یورو سرمایه گذاری برای ورود به باشگاه نیاز دارد. او درعین حال قصد دارد پنج آکادمی‌فوتبال اتلتیکو در چین تاسیس کند که این در راستای پروژه توافق تجاری با شرکای آسیایی و برقراری یک تورنمنت با حضورتیمهای اسپانیایی در ماههای ژوئیه و اوت در آسیا خواهد بود.

 دراین شرایط باشگاهی همچون اتلتیکو در بازار چین بسیار فعال خواهد بود. سرمایه کل وانگ حدود 21 میلیارد یورو برآورد شده و در نظر سنجی فوربس او صد ویکمین مرد ثروتمند جهان معرفی شده است. باشگاه اتلتیکو روز چهارشنبه خبر تبدیل شدن وانگ به یکی از سهامداران اصلی اتلتیکو مادرید را اعلام خواهد کرد. محدودیت هزینه‌های تیم نخست اتلتیکو در تابستان گذشته 5 میلیون یورو افزایش یافت، ولی مارین و سرسو متعهد شده بودند که در این فصل هم سرمایه باشگاه را حداقل به همین میزان افزایش دهند. به لطف سرمایه گذاری جدید صورت گرفته، این مبلغ دراختیار تیم قرار داده خواهد شد.

 

 سیمئونه: اگر اتلتیکو در مسیر پیشرفت باشد، جایی نمی‌روم

  دیه گو سیمئونه بعد از انتشار خبر ورود سرمایه گذار چینی و خرید بیست درصد از سهام این باشگاه گفت:” به نظرم اتلتیکو به فکر ارتقا و بهبود شرایط باشگاه افتاده و اگر این روند ادامه پیدا کند، من هرگز این تیم را ترک نمی‌کنم.” ال چولو در گفت وگویی با یکی از رادیوهای اسپانیایی از فرناندو تورس تمجید کرد و گفت:” وقتی سی ساله می‌شوید، فوتبال بازی کردن را فراموش نمی‌کنید. به او گفتیم که نباید اتلتیکو را درست همانند زمانی که جوان بوده، نجات دهد، بلکه باید به جمع ما ملحق شود و با تیم پیشرفت کند. مربی اتلتیکو در مورد دو رقیب اصلی خود در لالیگا حرف زد و گفت:” بارسلونا دوست دارد در فضاهای تنگ تری بازی کند و رئال مادرید در ضد حملات بهتر عمل می‌کند. وقتی مقابل رئال مادرید بازی می‌کنید و از کنار زمین بازی را تماشا می‌کنید، به نظر می‌آید که مسابقه هرگز تمام نمی‌شود. آنها مرتب به بازی خود ادامه می‌دهند. سیمئونه در مورد نحوه رقابت با دو حریف اصلی خود در لالیگا گفت:” رقابت با رئال و بارسلونا واقعا دشوار است، ولی ما از بازی خود برای دشوار کردن شرایط آنها استفاده می‌کنیم.”

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.