عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس٬ با انتقاد از جوابیه وزارت آموزش و پرورش برای توجیه منطقی بودن تنبیه در مدارس٬ گفت: اگر گزارش حتی یک مورد تنبیه در مدارس به دستمان برسد وزیر آموزش و پرورش باید جهت پاسخگوی به نمایندگان در خصوص این اقدام غیرقانونی در مجلس حاضر شود.

تکرار تنبیه در مدارس پای وزیر را به مجلس باز می‌کند

به گزارش قدس آنلاین زهره طبیب‌زاده‌نوری در گفت وگو با خانه ملت٬ با انتقاد از جوابیه وزارت آموزش و پرورش برای توجیه منطقی بودن تنبیه در مدارس٬ گفت: آموزش و پرورش متاسفانه از یک حرکت نامتعارف و غیرمنطقی در زمینه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان استفاده کرده که به هیچ وجه توجیه منطقی ندارد.

نماینده مردم تهران٬ ری٬ شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی٬ ادامه داد: اگر نمایندگان مطرح می‌کنند که تنبیه بدنی یک شیوه قرون وسطایی است و به هیچ وجه نباید در مدارس صورت بگیرد انتظار دارند که آموزش و پرورش در قرن 21 ادراک شیوه مختلف تربیتی را داشته باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر می‌توان از روش‌های مختلف برای تعلیم و تربیت دانش‌اموزان از جمله شیوه‌های مختلف انضباطی از تذکرات کتبی با درج در پرونده دانش‌آموز٬ تذکرات شفاهی٬ اطلاع به والدین وی استفاده کرد٬ گفت: استفاده آموزش و پرورش از از اهرم‌های سلبی به مراتب بهتر از سایر روش‌ها است.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ افزود: هنر معلم و مدرسه این است که بتواند از شیوه‌های نرم و منطقی به تعلیم و تربیت دانش‌آموزان اقدام کند.

وی باتاکید بر اینکه تنبیه بدنی به حتم هیچ تاثیری در منضبط کردن دانش‌اموز نداشته و تبعات بدی نیز به جای خواهد گذاشت٬ تصریح کرد: آموزش وپرورش با توجه رشد علم به ویژه با توجه به رشد علوم روانشناسی و مباحث تربیتی که در اسلام وجود دارد باید نسبت به آموزش دانش آموزان اقدام کند.

طبیب‌زاده نوری افزود: هر نوع تنبیه بدنی در مدارس غیرقانونی است و به طور حتم اگر حتی یک مورد دیگر و خبری در خصوص تنبیه بدنی دانش‌آموزان گزارش شود کمیسیون آموزش مجلس واکنش نشان خواهد داد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی٬ با بیان اینکه تا کنون ما فکر می‌کردیم برخوردهای تنبیهی صورت گرفته از سوی معلمان در نتیجه رفتار فردی آن‌ها بوده است٬ گفت: با جوابیه وزارت آموزش و پرورش در این زمینه مشخص شد این وزارت‌خانه خود تنبیه را می‌پسند از این رو اگر گزارشی مبنی بر تنبیه دانش‌آموزی ارایه شود وزارت آموزش به ویژه وزیر باید پاسخگو باشد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.