قدس آنلاین : مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان از بهره‌برداری از خط انتقال آب چاه‌های محمدآباد اصفهان خبر داد.

خط انتقال آب چاه‌های محمدآباد مورد بهره‌برداری قرار گرفت

به گزارش قدس آنلاین  از اصفهان، هاشم امینی در آیین بهره‌برداری از خط انتقال آب چاه‌های محمدآباد ، بیان داشت: پیرو تأکید مسئولان امر در وزارت نیرو، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و استاندار در خصوص اعمال مدیریت مصرف عملیات خط انتقال آب چاه‌های منطقه حفاظتی کلاه قاضی و اتصال آن به مخازن ذخیره منطقه جرقویه اجرایی شد.

امینی افزود: بیش از 5 هزار و 150 متر لوله‌گذاری در اقطار 150 و 200 میلی‌متر با لوله‌هایی از جنس آزبست از چاه‌های منطقه حفاظتی کلاه قاضی تا مخازن ذخیره صورت گرفت که با اجرای این پروژه آب بخشی از شهرها و روستاهای بخش جرقویه سفلی در شرایط اضطرار و کم‌آبی مهیا می‌شود.

وی به بیان هدف از اجرای این عملیات پرداخت و خاطر نشان کرد: تأمین آب شرب و بهداشتی شهر محمدآباد، نصرآباد و روستاهای حسین‌آباد و آذرخواران از محل چاه‌های کلاه قاضی با دبی 12 لیتر در ثانیه هست که برآورد گردیده بالغ ‌بر 12 هزار نفر تحت پوشش این طرح آب‌رسانی قرار گیرند.

مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان گفت: اجرای عملیات خط انتقال آب چاه‌های محمدآباد هزینه‌ای بالغ‌بر 3 میلیارد و 500 میلیون ریال در بر داشت که از اعتبارات عمرانی و جاری تأمین شد.

وی حفر چاه‌ها را در سطح استان یکی از راه‌های تأمین آب شرب مردم در فصل پیک مصرف تابستان دانست و اعلام داشت: با توجه به عدم جاری بودن رودخانه زاینده‌رود و کاهش آبدهی چاه‌های فلمن استفاده از منابع محلی یکی از راه‌های غلبه بر بحران کم‌آبی در سطح استان بوده است، به‌طوری‌که در تابستان با حفر بیش از 50 حلقه چاه در استان تأمین آب شرب با کمترین چالش تأمین شد، این در حالی است که به‌منظور رفع کمبود تأمین آب شرب مردم در تابستان 94 حفر و تجهیز چاه‌ها در سطح استان همچنان ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.