قدس آنلاین : باحضور استاندار و نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خط انتقال آب چاههای محمد آباد منطقه جرقویه به بهره برداری رسید .

بهره برداری از خط انتقال آب چاههای محمد آباد

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، مدیرعامل شرکت آبفای استان اصفهان در آیین بهره برداری از خط انتقال آب چاههای محمد آباد گفت : پیرو تأکید مسئولان امر در وزارت نیرو ، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و استاندار درخصوص اعمال مدیریت مصرف عملیات خط انتقال آب چاههای منطقه حفاظتی کلاه قاضی و اتصال آن به مخازن ذخیره منطقه جرقویه اجرایی شد .

هاشم امینی افزود : بیش از 5 هزار و 150 متر لوله گذاری در اقطار 150 و 200 میلی متر با لوله هایی از جنس آزبست از چاههای منطقه حفاظتی کلاه قاضی تا مخازن ذخیره صورت گرفت که با اجرای این پروژه آب بخشی از شهرها و روستاهای بخش جرقویه سفلی در شرایط اضطرار و کم آبی مهیا می شود .

وی به بیان هدف از اجرای این عملیات پرداخت و خاطرنشان ساخت : تأمین آب شرب و بهداشتی شهر محمدآباد ، نصرآباد و روستاهای حسین آباد و آذرخواران از محل چاههای کلاه قاضی با دبی 12 لیتر در ثانیه می باشد که برآورد گردیده بالغ بر 12 هزار نفر تحت پوشش این طرح آبرسانی قرار گیرند .

مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان گفت : اجرای عملیات خط انتقال آب چاههای محمدآباد هزینه ای بالغ بر 3 میلیارد و 500 میلیون ریال دربرداشته که از اعتبارات عمرانی و جاری تأمین شد .

وی حفر چاهها را در سطح استان یکی از راههای تأمین آب شرب مردم در فصل پیک مصرف تابستان دانست و اعلام داشت : باتوجه به عدم جاری بودن رودخانه زاینده رود و کاهش آبدهی چاههای فلمن استفاده از منابع محلی یکی از راههای غلبه بر بحران کم آبی در سطح استان بوده است به طوریکه در تابستان باحفر بیش از 50 حلقه چاه در استان تأمین آب شرب با کمترین چالش تأمین گردید .

این درحالی است که به منظور رفع کمبود تأمین آب شرب مردم در تابستان 94 حفر و تجهیز چاهها در سطح استان همچنان ادامه خواهد داشت .

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.