ویژه برنامه «ثلث ‌‎نویسان معاصر جهان اسلام» با حضور خوشنویسانی از ایران و پنج کشور اسلامی از 8 تا 11 بهمن ماه در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) برگزار می شود.

خوشنویسان پنج کشور به ایران می‌آیند
به گزارش خبرگزاری مهر، ویژه‌ برنامه «ثلث ‌نویسان معاصر جهان اسلام» به دبیری ایرج نعیمایی با حضور هنرمندانی از کشورهای ایران، سوریه، ترکیه، افعانستان، عراق و امارات، علی مرادخانی معاون هنری و معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امیرعبدالحسینی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، روز چهارشنبه 8 بهمن در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) افتتاح می شود.

در این مراسم مهدی فضائلی فرزند زنده یاد حجت الاسلام حبیب فضائلی با موضوع فضایل خوشنویسی سخنرانی می کند و در ادامه از مقام هنری آیت الله سیدمرتضی نجومی، چهره ماندگار هنر ایران، عبدالصمد صمدی هنرمند پیشکسوت خط ثلث ایران و هنرمندان خوشنویش برجسته و برگزیده جهان معاصر اسلام، قدردانی و تجلیل می شود.

در بخش جنبی این ویژه برنامه، کارگاه آموزشی «سید احمد دپلر» از  کشور ترکیه روز پنجشنبه 9 بهمن از ساعت 9 تا 11 و سه کارگاه عملی هنرمندان ایرانی جمعه 10 بهمن  از ساعت 9 تا 17 در موزه هنرهای دینی امام علی (ع)  برگزار می شود.

همزمان با این مراسم نمایشگاه آثار ثلث نویسان معاصر جهان اسلام  با موضوع  آیات قرآن کریم و احادیث ائمه اطهار (ع)، با نمایش آثاری از هنرمندان فقید آیت الله سیدمرتضی نجومی، حبیب الله فضائلی، شیخ احمد نجفی زنجانی و محمدرضا قنبری در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) برگزار می شود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.