قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه امسال 200 هزار واحد مسکن مهر به متقاضیان واگذار می شودگفت: تا پایان سال 94 بیش از 90 درصد واحدهای مسکن مهر واگذار می شود.

90 درصد از واحد های مسکن مهر تا پایان سال 94 تحویل داده می شود

به گزارش  قدس آنلاین به نقل از مهر، احمد مهر آبادی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای مسکن استان زنجان با اشاره به اینکه دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور احداث شده افزود: از این میزان یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد تکمیل شده است.

وی با اشاره به اینکه دویست هزار واحد آماده افتتاح است خاطر نشان کرد: نزدیک به ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر فاقد خدمات زیر بنایی است.

 مهر آبادی تصریح کرد: مشکلات زیر بنایی مسکن مهر به دلیل افزایش هزینه های ساخت بوده، علاوه بر این هزینه های نگهداری این واحدها سرسام آور است و تلاش داریم تا حد ممکن این واحدها تحویل داده شود.

مهر آبادی ابراز کرد: تا کنون کارگروه های مختلفی برای برآورد هزینه های روبنایی و زیر بنایی مسکن مهر تشکیل شده و هزینه این خدمات ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: برای واحدهای ساخته شده ۲۲۵۰ باب مدرسه، مسجد، کلانتری، واحد بهداشتی در مانی مورد نیاز است و لیست این ملزوات تهیه شده و در اختیار رئیس جمهور قرار گرفته است.

مهرآبادی با اشاره به افزایش تسهیلات مسکن بیان کرد: طبق نظر شورای پول و اعتبار تسهیلات مسکن از ۲۵۰ میلیون ریال به ۳۰۰ میلیون ریال افزایش یافته است و خواهش داریم این اعتبار قبل از پایان سال پرداخت شود و به سال بعد موکول نشود.

مهرآبادی بیان کرد: سود تسهیلات مسکن مهر ۴ تا ۷ درصد است و تلاش دولت در جهت کمتر کردن سود این تسهیلات بوده است و این میزان به بانک های مربوطه ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه ۳۵۰ هزار واحد مسکونی در دولت یازدهم افتتاح شده است ابراز کرد: واگذاری واحدها در ۳ مرحله انجام می شود و تا پایان سال ۹۴ بیش از ۹۰ درصد واحدها تحویل داده خواهد شد و ده درصد بقیه آن به سال ۹۵ موکول می شود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: استان زنجان در زمره استان هایی قرار دارد که تا پایان شهرور سال ۹۴ پروژه مسکن مهر به اتمام می رسد و تا پایان کار مسکن مهر در زنجان زمان زیادی باقی نمانده و خوشبختانه مشکل خاصی در این زمینه در زنجان وجود ندارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.