قدس آنلاین- تبریز: شهردار تبریز گفت: تحقق ایده آل طرح اسکان پایا، جز با تحکیم ارتباط حلقه دولت، شهرداری ها، شهروندان و بخش خصوصی میسر نخواهد شد.

استمرار نقش چشمگیر شهرداری‌ها در برنامه ششم توسعه

به گزارش قدس آنلاین از تبریز،  صادق نجفی در بیست و یکمین نشست مدیران نوسازی، بهسازی و احیای بافت های فرسوده کلانشهرها،  با اعلام این مطلب افزود: خوشبختانه با سیاست های دولت، روند تعامل مثبتی ایجاد شده  و برای شهرداری ها در برنامه ششم توسعه، نقش چشمگیرتری ایجاد شده است؛ با این وجود، با توجه به گستردگی موضوع، تکمل این رویه، نیازمند تحقق مدیریت واحد شهری است. 

شهردار تبریز  در ادامه گفت: با ایجاد مدیریت واحد شهری، حوزه مدیریتی شهرداری، تقویت خواهد شد و همین اصل، می تواند در پیشرفت طرح اسکان پایا بسیار موثر باشد.

نماینده شهرداران کشور در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، با اشاره به گستردگی بافت حاشیه نشین در کلانشهر ها و از جمله در تبریز گفت:  وسعت موضوع بافت فرسوده و گستردگی این مناطق، به حدی است که اعتبارات شهرداری ها به تنهایی، پاسخگوی مراحل مختلف تملک، آزادسازی و عملیات اجرایی مربوط به آن نیست.

دکتر نجفی با اشاره به اقدامات شهرداری تبریز در زمینه اسکان پایا گفت: ایجاد دفاتر تسهیل گری  برای صدور عوارض ، پروانه و مجوزهای لازم برای شهروندان و برون سپاری پرونده ها از طریق دفاتر پیشخوان، از جمله اقداماتی است که توسط شهرداری تبریز در راستای پیشبرد این طرح صورت گرفته است.

شهردار تبریز همچنین افزود: علاوه بر آن، در حوزه اجرایی طرح اسکان پایا، 220 واحد مسکونی پیش ساخته، در اوایل سال آینده به ساکنان حاشیه نشین، تحویل داده خواهد شد.

وی در پایان سخنان خود از دستگاه های دخیل و از جمله اداره مسکن و شهرسازی استان خواست با همکاری هر چه بیشتر با شهرداری و تحویل اراضی مورد نیاز، تحقق هر چه بهتر طرح اسکان پایا را تسریع بخشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.