معتمدی:   قدس ویژه خراسان - معاون اداری و مالی شهردار مشهد از تحقق هزار و 148 میلیارد تومانی درآمدهای این نهاد در 9 ماهه امسال خبر داد و گفت: روزشمار وصول درآمد نقد نسبت به هزار و 530 میلیارد تومان مصوب 75 درصد می‌باشد.

 ارایه لایحه دریافت بهای خدمات از هر فرد و پلاک به شورای شهر مشهد

انتظاری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد 18 درصدی برخوردار است، افزود: بخشی از این رشد به دلیل افزایش کدهای درآمدی غیر از کدهای مربوط به صنعت ساختمان است و قسمتی نیز به خاطر تغییر تعرفه ها می‌باشد.

*رشد 7 درصدی درآمدهای پایدار شهرداری

وی با تأکید بر اینکه نگاه شهرداری توسعه درآمدهای پایدار و پوشش هزینه‌ها از این محل است، اظهار داشت: در9ماهه سال جاری سهم درآمدهای پایدار شهرداری از کل درآمدهای استحصالی به 41 درصد رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 7 درصد رشد را داشته است.

وی از عوارض مالیات بر ارزش افزوده، عوارض کسب و پیشه، بهای خدمات بهره‌برداری‌های موقت و خدمات پسماند به عنوان بخشی از کدهای درآمدی پایدار یاد کرد و گفت: درآمد شهرداری در این مدت از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده با 63 درصد افزایش نسبت به سال قبل 130 میلیارد تومان است.

*170 هزار واحد صنفی مجوزدار در مشهد

انتظاری میزان درآمد حاصل از عوارض کسب و پیشه در 9 ماهه امسال را با 25 درصد رشد در مقایسه با سال گذشته یک میلیارد و 800 میلیون تومان اعلام کرد و گفت:170 هزار واحد صنفی دارای مجوز در مشهد فعال است .

وی همچنین درآمد حاصل از بهای خدمات بهره برداری های موقت و خدمات پسماند را تا آذرماه امسال  با 40 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 20 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که هنوز قبوض این عوارض توزیع نشده است.

*کاهش سهم درآمدهای ناپایدار

معاون اداری و مالی شهردار مشهد با اشاره به درآمد از محل جرایم کمیسیون ماده 100، تغییر کاربری ها و عوارض نوسازی و عمران شهری به عنوان درآمدهای ناپایدار یادکرد و یادآورشد: این درآمدها در 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است، از جمله اینکه امسال درآمد حاصل از جرایم ساختمانی با 5/4 درصد کاهش نسبت به سال قبل 50 میلیارد تومان است و درآمد مربوط به تغییر کاربری ها با 36 درصد کاهش نسبت به قبل به 130 میلیارد تومان رسیده است.

انتظاری عوارض نوسازی و عمران شهری را در سال گذشته 21 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در سال جاری با اینکه این قبوض هنوز صادر نشده است، اما معادل 62 درصد درآمد سال گذشته از این محل  معادل 5/13 میلیارد تومان توسط مردم پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 45 درصد درآمدهای شهرداری در سال جاری پایدار تلقی می‌شود، خاطر نشان کرد: 55 درصد نیز مربوط به صنعت ساختمان است که جزو درآمدهای ناپایدار می‌باشد.

وی در بخش دیگر تصریح کرد: از جمله لوایحی که در شورای شهر برای افزایش درآمدهای پایدار شهرداری در مراحل نهایی است، می‌توان به لایحه بهای خدمات شهروندی اشاره کرد که بر اساس آن هر فرد و پلاکی در شهر باید نسبت به خدماتی که دریافت می‌کند، بهای آن را به شهرداری پرداخت کند، البته این بها در یک بستر زمانی طی یک دوره 10 ساله باید از مبلغ فعلی که ناچیز است، به رقم مناسب ارتقا یابد.

*توزیع قبوض از دهه آخر بهمن

این مقام مسؤول در شهرداری مشهد با بیان اینکه قبوض عوارض نوسازی و عمران شهری و کسب و پیشه از دهه سوم بهمن ماه توزیع می‌شود، گفت: به زودی جشنواره تقدیر از مؤدیانی که طی پنج سال پرداخت مرتب و منظم عوارض نوسازی و عمران شهری شهرداری را داشتند، برگزار می‌شود.

انتظاری با اشاره به اینکه آمار اولیه این تعداد هزار و 200 تا هزارو 500 نفر برآورد می‌شود، خاطر نشان کرد: اردیبهشت سال آینده نیز طی جشنواره ای به طور قرعه کشی از مؤدیان خوش حساب با اهدای جوایزی مانند خودرو تقدیر می‌شود.

*600 هزار واحد صنفی

وی با اشاره به وجود بیش از 600 هزار واحد صنفی و ملکی در مشهد تصریح کرد:

در کنار تشویق، طبق قانون  کسانی که تأخیر در پرداخت عوارض دارند 9 درصد جریمه می‌شوند، ضمن اینکه قانون این راهکار را در نظر گرفته است تا کسانی که اگر پس از یک سال عوارض را پرداخت نکنند، از دریافت خدمات با همکاری شرکتهای خدماتی مانند برق محروم شوند و خدمات این شرکتها برای این افراد قطع شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.