مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران خواستار حمایت از ناوگان کشتیرانی داخلی شد و بر اعمال تعرفه‌های ترجیحی در عوارض بندری تاکید کرد.

نرخ سوخت کشتی‌ها گران است/ توان رقابت نداریم

محمدحسین داجمر در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: نرخ سوختی که وزارت نفت از ناوگان کشتیرانی دریافت می‌کند گران است و بر اساس نرخ آزاد محاسبه می شود که بحث بر این است حداقل سوختی که به کشتی ها می دهند با نرخ ارز مبادله ای دریافت شود.

 

وی بر ارائه سوخت با نرخ ترجیحی و اولویت بهره برداری از آن برای جبران خسارت ناشی از تحریم ها تاکید کرد.

 

امکان رقابت با کشتیرانی دیگر کشورها را نداریم

 

داجمر اظهار کرد: به دلیل این که کشورهای غربی ناوگان ایرانی را تحریم کردند امکان رقابت با بقیه شرکت های کشتیرانی در کشورهای دیگر را نداریم و خیلی از کشورها اجازه ورود به ما نمی دهند. این در حالی است که آن ها به راحتی می توانند به بنادر ما بیایند.

 

وی ادامه داد: وقتی بازار ما را تحریم کردند هزینه های زیادی به ما تحمیل می شود لذا مدیریت بحران اقتضا می کند که به طریقی هزینه های تحمیلی جبران شود.

 

 

به اعتقاد مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران یکی از راهکارها اعمال تعرفه های ترجیحی برای شرکت های داخلی کشتیرانی است چون کشتیرانی های داخلی به دلیل رکود اقتصاد جهانی و تحریم ها دچار مشکلات زیادی شده اند و هزینه های زیادی نیز به آنها تحمیل شده است.

 

 

 

لغو تحریم برخی شرکت های وابسته به کشتیرانی

داجمر همچنین درباره لغو تحریم برخی شرکت های وابسته به کشتیرانی توضیح داد: تعدادی از شرکت هایی که وابسته به کشتیرانی جمهوری اسلامی بودند و عمده آن ها در آلمان و تعدادی هم در ایران فعالیت می کنند، در تحریم قرار داشتند که به این موضوع اعتراض کرده بودیم و سرانجام اعتراض‌مان پذیرفته شد و آن ها از فهرست تحریم خارج شدند.

 

وی گفت: این شرکت ها به دخالت داشتن در فعالیت های موشکی و هسته‌ای متهم شده بودند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.