اکران روز سوم جشنواره فیلم فجر مشهد به فیلم سینمایی "ماهی سیاه کوچولو" به کارگردانی مجید اسماعیلی رسید

روز سوم  جشنواره فیلم فجر مشهد با اکران ماهی سیاه کوچولو
به گزارش قدس انلاین بر اساس اعلام مسئولین برگزاری جشنواره  فیلم "ماهی سیاه کوچولو" به کارگردانی مجید اسماعیلی  اکران خواهد شد.
داستان ماهی سیاه کوچولو واقعه سال ۱۳۶۰ شهر آمل که با عنوان حماسه مردم آمل یا حماسه اسلامی مردم آمل، از آن یاد شده به مبارزه مسلحانه حدود صد نفر از گروههای معاند علیه نظام جمهوری اسلامی ایران در شهر و جنگل‌های اطراف شهر آمل اشاره دارد. این مبارزه پس از ساعت‌ها درگیری سرانجام در تاریخ ۶ بهمن 1360 با تمرکز قوای نیروهای سپاه پاسداران، پلیس و بسیجیان با سرکوبی معاندان پایان یافت. نیروهای مردمی در این درگیری‌ها و خنثی نمودن آن نقشی فزاینده داشته‌اند و البته که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی نیز کمک حال مردم بوده اند.این حادثه تاریخی  دست مایه فیلم «ماهي سياه کوچولو» سومین فیلم مجید اسماعیلی وحاصل دومين همکاري سينمايي طالب آبادي و شفيعي بعد از فيلم سينمايي «آقا و خانم ميم» است.

در این فیلم مریلا زارعی، مصطفی زمانی، همایون ارشادی و جمشید گرگین باز ی می کنند و درباره واقعه سربداران است، واقعه سال 60 شهر آمل که به حماسه مردم آمل مشهور است، می پردازد.نقش مريلا زارعي در اين فيلم يکي از متفاوت ترين نقش هاي کارنامه کاري او خواهد بود. او در «ماهي سياه کوچولو» نقش يک جنگجوي تمام عيار را دارد.- این فیلم در فضایی متفاوت از اکثر فیلم‌های امروز سینمای ایران است؛ در حالی که بیشتر فیلم‌های سینمایی آپارتمانی هستند، فیلم «ماهی سیاه کوچولو» در لوکیشن‌های ویژه ای در جنگل‌های شمال کشور با دکور 33 سال قبل ساخته شده است.مجید اسماعیلی پس از سال‌ها ساخت فیلم های تلویزیونی ساخت نخستین فیلم سینمایی خود را با نام «ماهی سیاه کوچولو» نوشته علی طالب آبادی و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی تجربه کرده است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.