قدس آنلاین،الف.زمینی؛ با ما همراه باشید با بررسی صفحات اول روزنامه های امروز؛

از "هم خوردن آش ظریف" تا "انتخاب رییس خبرگان از میان دو هاشمی"

رویترز آش ظریف را هم زد!

روزنامه "قدس" از دیدارهای فشرده وزیر خارجه کشورمان با مقام های جهان نوشت. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "روز هسته ای ظریف در مونیخ"

روزنامه "همبستگی" نیز از رایزنی های ظریف در مونیخ با کری، آمانو، لاوروف، موگرینی، عبادی و سلام نوشت. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "توافق هسته ای، منوط به اراده سیاسی طرف مقابل"

روزنامه "اعتماد" هم به دیدارهای ظریف اشاره دارد و در تیتر خود می نویسد: "سلسله مذاکرات"

روزنامه های اصلاح طلب و حامی دولت همچنان به روند مذاکرات خوش بین هستند. روزنامه "مردم سالاری" از اراده قوی 1+5 برای توافق با ایران نوشت.

روزنامه "آرمان امروز" هم در تیتر یک خود نوشت: "منقدان در پیچ و خم بهانه گیری؛ پیاده روی ظریف در کریدور شرقی-غربی"؛ این روزنامه از قول ظریف می نویسد: "تعجبم از رسانه های داخلی است"

رویترز نوشته بود: "وزیر خارجه ایران با مقامات غربی گفته است که شکست مذاکرات، آینده سیاسی روحانی را به خطر می اندازد!"؛ روزنامه "وطن امروز" در همین خصوص تیتر زد: "رویترز آش ظریف را هم زد!"

روزنامه "جوان" نیز در همین راستا در تیتر یک خود نوشت: "تکذیب ظریف"

روزنامه جوان در همین زمینه نوشت: "محمد جواد ظریف باید بگوید که چرا این اتهامات درباره او «تکرار» می شود و البته به جای یک تکذیب ساده در چنین موضوع مهمی بسیار محکم و روشنگرانه توضیح دهد"

روزنامه "حمایت" هشدار 2 نماینده مجلس را تیتر یک خود کرده است: "توافق 2مرحله ای حیله سیاسی در مذاکرات هسته ای است"

روزنامه "وطن امروز" هم یادداشتی با تیتر "لغو تحریم ها گم نشود!" به چاپ رسانده است. در بخشی از این یادداشت می خوانیم: " درباره توافق سیاسی و آسیب‌های 2مرحله‌ای کردن توافق جامع هسته‌ای مطالب زیادی نوشته و انتقادات جامعی مطرح شده است. در این میان این سوال مهم مطرح است که آنهایی که در روزهای منتهی به 24 نوامبر سال گذشته میلادی، از تمیز شدن متن نهایی توافق جامع می‌گفتند و تنها چند پرانتز را به عنوان جزئیات اختلافی می‌دانستند، اکنون می‌خواهند چه چیزی را به عنوان توافق سیاسی سر دست بگیرند و هورا بکشند؟!"

روزنامه "کیهان" نیز در سرمقاله اش به مذاکرات هسته ای پرداخته و از وعده های مکرر برای حصول توافق انتقاد کرده است. در تیتر این سرمقاله می خوانیم: "نرمش کافی است! قهرمانی کنید"

همچنین روزنامه "کیهان" از قول "معاون اسبق وزارت خزانه داری آمریکا" در تیتر یک خود نوشت: "ایران به جای روی آوردن به آمریکا باید از آن روی برگرداند"

***

نامه رهبر ایران به جوانان غرب فوق العاده بود

واکنش جک استراو به نامه رهبر معظم انقلاب، در برخی از روزنامه های امروز بازتاب داشت. ˈجک استراوˈ وزیر امور خارجه پیشین دولت انگلیس با اشاره به اهمیت جایگاه اسلام در غرب، از نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکا استقبال کرد و گفت: "این نامه با اهمیت، فوق العاده و با توجه به شرایط کنونی به موقع بود."

روزنامه های "همشهری" و "اسرار" با چاپ عکسی از جک استراو در صفحه اول خود، نوشتند: "نامه رهبر ایران به جوانان غرب فوق العاده بود"

روزنامه "ابتکار" هم از دور تازه دیپلماسی ظریف با محوریت پیام رهبر انقلاب به جوانان غرب نوشت: "از ایران؛ یک «نامه»"

***

انتخاب رییس خبرگان از میان دو هاشمی

روزنامه "اسرار" نوشت: "سید احمد خاتمی خبر داد: 19 اسفند؛ انتخاب رئیس جدید خبرگان"

روزنامه "شرق" به انتخابات ریاست خبرگان که در 19 و 20 اسفند انجام می شود، پرداخته است. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "اسفند ماه خبرگان"

روزنامه "شرق" نیز در کنار تیتر خود عکس هاشمی رفسنجانی را منتشر کرده است و در یادداشتی به بررسی نطق احمد توکلی در خصوص مهدی هاشمی پرداخته است. در تیتر این یادداشت می خوانیم: "هدف کدام هاشمی است"

روزنامه "اعتماد" هم از رقابت "هاشمی رفسنجانی" و "هاشمی شاهرودی" برای کرسی ریاست مجلس خبرگان نوشت و در تیتر یک اش به این شرح بود: "انتخاب رییس خبرگان از میان دو هاشمی"

***

ملت یمن از همه توطئه ها بزرگ تر است

مردم یمن به دنبال صدور بیانیه قانون اساسی برای مرحله انتقالی این کشور، در شهر‌های مختلف مراسم جشن و شادمانی برپا کردند. در همین راستا در روزنامه "کیهان" می خوانیم: "در پی صدور بیانیه قانون اساسی جدید؛ آسمان صنعا نور باران شد، مردم یمن پیروزی حوثی ها را جشن گرفتند"

"وطن امروز" هم در تیتر یک خود از قول رخبر انصارالله در جشن پیروزی اراده مردم یمن نوشت: "ملت یمن از همه توطئه ها بزرگ تر است"

 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.