شهردار مشهد مقدس گفت: مدارس علمیه متولی ساخت فرهنگ جهانی هستند امروز دنیا تشنه احکام اسلام بوده و نام امام خمینی(ره) در سراسر جهان می‌درخشد.

حوزه‌های علمیه مهمترین پایگاه رشد نرم افزاری کشور هستند‌‌

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از  خبرگزاری تسنیم، سیدصولت مرتضوی ظهر امروز در آئین افتتاحیه مدرسه علمیه عالی آیت‌الله مهدی فاضل قاینی نجفی اظهار داشت: 36 سال از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد و در این مدت پیشرفت‌های چشمگیری داشتیم.

وی افزود: یکی از این پیشرفت‌ها در حوزه نرم‌افزاری بود که مرکز آن مدارس علمیه هستند و اگر بن لادن، ملاعمر، داعش، طالبان و غیره را مطرح می‌کنند همه‌اش به دلیل ترسی بوده که قدرت اسکتباری از مدارس علمیه داشته و دارد.

شهردار مشهد خاطرنشان کرد: شاهد این حرف در جمله وزیر امور خارجه سابق آمریکاست که گفت ایران چهارمین انقلاب را در صنعا یمن تشکیل داد که توسط فرزندان مقام معظم رهبری بنیان نهاده شد و دشمن از مدیریت آگاهانه و هوشمند حوزه وحشت دارد.

مرتضوی تصریح کرد: توفیقات سخت افزاری افتخار دیگرمان بود و شخصیت‌های برجسته‌ای همچون فاضل قاینی نجفی و صدها طلبه شهید را تقدیم این نظام و انقلاب کردیم و قدرت سخت افزاری ایران پس از 36 سال به جایی رسیده که پس از حرکت نابخردانه اسرائیل در قنطریه سوریه شاهد واکنش شدید جوامع اسلامی بودیم و فرزندان جمهوری اسلامی به جایی رسیده‌اند که جانانه و با قدرت در آن محل حاضر می‌شوند و از اسلام دفاع می‌کنند.

وی تأکید کرد: با تلاش آیت‌الله واعظ طبسی دانشگاه علوم اسلامی رضوی و بسیاری از مدارس علمیه راه‌اندازی شد و این نقش آفرینی‌های پررنگ در تمامی عرصه‌ها به ویژه حوزه دین و فرهنگ به برکت انقلاب اسلامی بوده و امیدواریم که روز به روز گسترش یابد و این تلاش‌ها مورد رضایت خالق متعال و امام زمان(عج) واقع شود.

شهردار مشهد بیان کرد: این توفیقات و موفقیت‌ها به برکت جمهوری اسلامی و مدارس علمیه بوده و این مدارس متولی ساخت فرهنگ جهانی هستند و امروز دنیا تشنه احکام اسلام بوده و نام امام خمینی(ره) در سراسر جهان می‌درخشد و به رهبری ما می‌بالند و باید حوزه‌ها را بیش از پیش فراهم کنیم تا این دروس به شکلی بهتر و پرشورتر آموخته شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.