قدس آنلاین - قزوینی غرابی: وزارت حمل و نقل عراق از نهایی شدن طرح احداث خط آهن بغداد به کربلا و تلاش برای بهره برداری از آن پیش از اربعین سال آینده خبر داد.

جابجایی زایران اربعین سال آینده با قطار بغداد – کربلا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از الجوار، عبدالستار محسن سخنگوی وزارت حمل و نقل عراق امروز یکشنبه اعلام کرد مراحل نهایی طرح راه آهن بغداد – کربلا انجام شده و 10 قطاری که برای این خط تدارک دیده شده اند توسط شرکت فرانسوی الستوم تأمین خواهد شد.

به گفته عبدالستار طرح نهایی و اجرایی این خط آهن بر اساس استانداردهای جهانی پی ریزی شده است. وی افزود: وزارت حمل و نقل همچنان پیشنهادات شرکت های ایرانی که برای اجرای این طرح ابراز تمایل کرده بودند را بررسی می کند.

عبدالستار از تلاش وزارت متبوع خود برای بهره برداری از این طرح قبل از مراسم زیارت اربعین سال آینده خبر داد.

سخنگوی وزارت حمل و نقل عراق در ادامه گفت: سلام جبر التقی مدیر کل خطوط راه آهن عراق با کریستیان توماس مدیر شرکت فرانسوی الستوم دیدار و گفتگو و توافق کرده است که در مرحله نخست، این شرکت پیشنهادات خود برای تجهیز این خط آهن به حداقل 10 قطار برقی را ارائه دهد.

پیشینیه خطوط راه آهن عراق به سال 1912 میلادی باز می گردد اما در حال حاضر به دلیل نزدیکی فاصله شهرها و استفاده از حمل و نقل جاده ای و خودروهای شخصی استفاده از حمل و نقل ریلی چندان رایج نیست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.