روزنامه لبنانی السفیر به نقل از منابع دیپلماتیک عرب بسیار آگاه مقیم واشنگتن نوشت که آمریکا در تصمیم خود برای دعوت از رژیم اسراییل به همایش ضد تروریسم تجدید نظر می کند.

السفیر: آمریکا درخصوص دعوت از اسراییل به همایش ضد تروریسم تجدید نظر می کند

به گزارش  قدس آنلاین به نقل از ایرنا، السفیر در شماره روز دوشنبه خود افزود: موضع رسمی لبنان در تحریم همایش مبارزه با تروریسم و تندروی به دلیل دعوت آمریکا از اسراییل با استقبال برخی کشورهای عربی بویژه عراق مواجه شد.

منابع دیپلماتیک عرب این روزنامه لبنانی گفته اند که برخی پایتخت های اروپایی هم بعداز اعتراض رسمی لبنان و اظهارات علنی « جبران باسیل» وزیر امور خارجه لبنان در بروکسل خواستار روشن شدن حقیقت دعوت اسراییل به اجلاس ضد تروریسم شده اند.

السفیر به نقل از منابع خود نوشت: وزارت خارجه عراق به هیاتی نمایندگی این کشور در واشنگتن دستور داده است با توجه به موضع ثابت لبنان درخصوص شرکت درهمایش ضدتروریسم در کاخ سفید درنگ کند و فعلا دست نگه دارد.

همایش ضد تروریسم که قرار است در کاخ سفید برگزار شود، علاوه بر دعوت از رژیم صهیونیستی در چارچوب برنامه های سازمان ملل متحد و سازمان های بین المللی وابسته به آن نیست.

این روزنامه لبنانی به نقل از منابع خود تصریح کرد: بر احدی پوشیده نیست که اسراییل بطور مستقیم و غیرمستقیم از گروه های تروریستی مانند جبهه النصره حمایت می کند و علاوه بر کمک های غذایی و پزشکی در منطقه القنیطره سوریه انواع سلاح و مهمات را در اختیار آنها قرار می دهد.

« جبران باسیل» وزیر امورخارجه لبنان با دفاع از تصمیم کشورش برای پاسخ منفی به دولت آمریکا و تحریم همایش به اصطلاح ضد تروریسم در کاخ سفید، تاکید کرد که اسراییل یک رژیم تروریستی است و نمی توان با آن در مبارزه با این پدیده شوم شریک شد.

جبران باسیل که در صدر هیاتی در بروکسل پایتخت بلژیک بسر می برد، تصریح کرد: لبنان و اسراییل همزمان به همایش ضد تروریسم در کاخ سفید دعوت شده اند، آیا انتظار دارند ما با اسراییل که عین تروریسم است در باره تروریسم گفت وگو کنیم؟

وی تاکید کرد: اسراییل یک دشمن است که همواره مرتکب جنایات تروریستی علیه لبنان و فلسطین می شود و ما مشارکت این رژیم در این گونه همایش ها را هرگز نمی پذیریم.

روزنامه لبنانی « السفیر» در شماره روز شنبه خود هم نوشت: وزارت امور خارجه لبنان به طور رسمی به مقامات آمریکایی اعلام کرده است که لبنان در همایش بررسی راه های مقابله با افراط گرایی خشونت طلبان در کاخ سفید در صورت حضور اسراییل شرکت نخواهد کرد.

این همایش قرار است 18 ماه فوریه 2015 ( 29 بهمن ماه 1393) در کاخ سفید و به ریاست باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا برگزار شود.

السفیر به نقل از منابع دیپلماتیک عرب بسیار آگاه در پایتخت آمریکا نوشت: لبنان از شرکت در همایش ضد تروریسم در کاخ سفید که بیش از 60 کشور از جمله 14 کشور عربی و رژیم اسراییل در آن حضور خواهند یافت، انصراف داده است.

همایش در روز دوم در سطح وزیران خارجه کشورهای شرکت کننده به ریاست « جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا در محل وزارت خارجه این کشور به کار خود ادامه خواهد داد.

روز سوم همایش ضدافراط گرایی خشونت طلبان در سطح کارشناسان و گروه های تخصصی و مطالعاتی در واشنگتن برگزار خواهد شد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.