دادستان کل کشور گفت: دادیاری ها و دادسراها بر صف مقدم برخورد و مبارزه با مفاسد هستند.

 دادسراها صف اول مبارزه با مفاسد هستند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری ایسکانیوز سید ابراهیم رئیسی در مراسمی که به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در دانشگاه علوم قضایی با حضور جمعی از دانشجویان و مسئولان این د انشگاه برگزار شد، گفت: عدالت قضایی و عدم اطاله دادرسی از نکات مهم و مورد توجه است چرا که سلامت دستگاه قضا امری مهم است و سلامت یک قاضی می تواند به سلامت دستگاه قضایی کمک کند.

وی خاطر نشان کرد: هر چیزی که بخواهد در عالم قدسیت پیدا کند باید در ارتباط با ذات کبریایی قدوس باشد و هیچ کار و شی ای در علم قدسیت پیدا نمی کند مگر اینکه جلوه قدسی داشته باشد.

وی با بیان اینکه نظام ما مقدس و اولین شرط قدسیت برای نظام مقدس است که قدوس باشد افزود: ساختار و نظام ما ساختاری است که متصل به پروردگار متعال و قانون خداوند است به این معنی که ولایت فقیه بعد از 22 بهمن و پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان ولی فقیه برای اداره امور زندگی مردم و جامعه معین نشد و این اتصال و ساز و کار ساختاری است که این اتصال را از قدسیت برخوردار می کند.

دادستان کل کشور با بیان اینکه قوانین باید بر اساس شرع و دین الهی باشد اذعان کرد: افرادی که در دستگاه قضا فعالیت می کنند از آموزه دینی بهره گرفته و فعالیت می کنند به طوری که قاضی باید در کارش با اخلاص عمل کند تا با مجموعه رابطه ارگانیک در جامعه با حرکت جامعه همخوانی داشته باشد.

رئیسی با بیان اینکه کارآمدی دین و فقه، سلامت جامعه را نشان می دهد افزود: امروزه با وجود زمان طولانی که از پیروزی انقلاب می گذرد و هنوز شعارهای 57 حفظ شده است و همچنین در آغاز دهه چهارم بیداری اسلامی پدیدار شد.

وی با بیان اینکه دستگاه قضا در تراز دستگاه قضا و امیرالمومنین باشد گفت: اعتقاد به قانون و مبانی اسلامی و دینی برای قضات یک ضرورت است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.