وزیر نیرو با اعلام برداشت 110 میلیاردمترمکعب از ذخایر استراتژیک آب زیرزمینی کشور، گفت: این مسئله باعث شده تا بسیاری از دشت‌ ها با شوری آب یا کم‌آبی شدید مواجه شوند.

بروز پدیده شوری آب در دشت‌ها/ ذخایر رودخانه‎ها نصف شد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری مهر، حمید چیت چیان با تاکید بر اینکه ما با نگاهی به پشت سر بیندازیم که چگونه از منابع آب استفاده کرده‌ ایم و چه راهی و شرایطی در آینده در پیش‌ رو داریم گفت: هم‌اکنون میزان بارش در کشور ما یک‌ سوم متوسط جهانی است.

وزیر نیرو اظهارداشت: در چند سال اخیر میزان بارش از 250 میلیمتر به 240 میلیمتر کاهش یافته و سرانه آب تجدیدپذیر از 13 هزار مترمکعب در ابتدای سده جاری، به 1500 مترمکعب کاهش یافته است.

چیت چیان با بیان اینکه در چند سال اخیر جریان آب سطحی در رودخانه‌ های کشور نصف شده است ادامه داد: متاسفانه در بسیاری از دشت‌ های کشور بیشتر از مقدار آب تجدیدپذیر برداشت کرده‌ ایم، به‌ طوری‌ که در 40 سال گذشته 110 میلیارد مترمکعب از منابع آب زیرزمینی کشور برداشت شده و بسیاری از دشت‌ ها با شوری آب یا کم‌آبی شدید مواجه شده‌اند.

وی افزود: باید بتوانیم با مصرف درست آب، نیاز بخش‌ های مختلف کشور را تامین کنیم و آینده کشور را از بحران کم‌آبی نجات دهیم.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.