دبیرکل حزب اسلامی کار در همایش ریحانه انقلاب گفت: بعد از انقلاب اسلامی به زنان به شکل دیگری نگاه شد و تغییرات اساسی صورت گرفت و زنان نقش نو و جایگاه جدیدی پیدا کردند و به آنها به صورت معنوی نگاه شد.

نگاه ابزاری به زن بعد از انقلاب اسلامی به نگاه معنوی تبدیل شد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری تسنیم، حسین کمالی دبیر کل حزب اسلامی کار در همایش ریحانه انقلاب (نکوداشت زنان موثر در انقلاب) که به همت سازمان زنان حزب اسلامی کار برگزار شد، ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: ما سعی کردیم که رژیمی را تغییر دهیم و سازمانی نو را پایه‌گذاری کنیم که در آن حقوق مردم به رسمیت شناخته شود و نظام اداری کشور در خدمت مردم باشد و مردم به عنوان صاحبان انقلاب و مملکت شناخته شوند و مورد احترام قرار گیرند.

وی افزود: امروز در تداوم انقلاب در بخش‌های مختلف پیشرفت‌های خوبی حاصل شده است ولی تا رسیدن به اهدافمان فاصله داریم. چرا که هنوز فساد اداری در کشور به چشم می‌خورد و حقوق آحاد جامعه تامین نمی‌شود و می‌بینیم که آزادی بیان که به صراحت در قانون اساسی به آن اشاره شده است، پاس داشته نمی‌شود و آزادی سیاسی و اجتماعی مورد توجه قرار نمی‌گیرد. البته این به معنای این نیست که شرایط نسبت به گذشته تغییر نداشته است. 

کمالی گفت:‌همه می‌دانند که در زمان پهلوی چه ستم‌هایی به مردم می‌شد و به هر اعتراضی به شکل سختی پاسخ داده می‌شد و زنان به عنوان انسان از موقعیت معنوی برخوردار نبودند و به زنان به صورت ابزاری نگاه می‌شد اما بعد از انقلاب اسلامی به زنان به شکل دیگری نگاه شد و تغییرات اساسی صورت گرفت و زنان نقش نو و جایگاه جدیدی پیدا کردند و به آنها به صورت معنوی نگاه شد و در این مرحله زن به عنوان انسان انسان‌ساز مورد توجه قرار گرفت. 

دبیر کل حزب اسلامی کار یادآور شد: اگر فرزندان ایران در 8 سال دفاع مقدس از خود رشادت و مقاومت نشان می‌دادند تجزیه کشور قطعی بود اما جوانانی که تربیت شده این مادرها هستند امروز در زمینه‌های دانش فنی پیشرفت‌های خوب حاصل کردند. 

کمالی در پایان یادآور شد: البته در سال های اخیر در مورد اینکه زن نماینده چه نقشی را برای زنان ایفا کند مورد توجه قرار نگرفته است و به زنان به صورت نمایشی نگاه می‌شود. ولی امیدواریم چنین نشست‌هایی موجب شود تا زنان به حقوق واقعی خود دست پیدا کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.