قدس آنلاین- تبریز: مدیرعامل سازمان پسماندهای شهرداری کلانشهر تبریز از بهره برداری قریب الوقوع مدرن ترین تصفیه خانه شیرابه پسماندهای شهری کشور در تبریز خبر داد.

بهره‌برداری از مدرن ترین تصفیه خانه شیرابه پسماند شهری کشور در در تبریز

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، علیرضا اصغری اظهار داشت: با توجه به اینکه در راه اندازی آزمایشی تصفیه خانه شیرابه پسماندهای شهری متوجه میزان بالای BOD  وCOD در خروجی تصفیه خانه شدیم لازم دیدیم که این میزان را تا حد استاندار مورد نیاز جهت استفاده از آب حاصله از فرآیند تصفیه شیرابه در مصارف کشارزی ، کاهش دهیم و به همین جهت اقدام به ارتقاء سطح کیفی فرآیند تصفیه شیرابه با خرید نانو فیلتر های جدید و نصب آن در سیستم تصفیه کردیم که در حال حاضر در مرحله تکمیلی و فاز نهایی قرار گرفته است.
وی همچنین با اشاره به بهره برداری از این تصفیه خانه شیرابه در آینده ای نزدیک ، افزود : پس از انجام آزمایشات لازم اولیه و نتیجه بخش بودن اقدامات انجام یافته بزودی شاهد بهره برداری نهایی از این پروژه عظیم زیست محیطی خواهیم بود.
اصغری همچنین با اشاره به اینکه سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز تنها سازمان تابعه شهرداری تبریز می باشد که دارای چشم انداز 1404 است ، افزود : این سازمان همچنین اولین سازمان در بین سازمان های مدیریت پسماند سطح کشور می باشد که نسبت به استقرار نظام بهداشت ، ایمنی و محیط زیست اقدام نمود است و در این راستا علاوه بر انجام معاینات و آزمایشات پزشکی پاکبانان و برپایی دوره های آموزشی بری پاکبانان و عموم شهروندان تبریزی با حساسیت بسیار پیگیر مباحث زیست محیطی هستیم.
وی سپس با اشاره به انجام مطالاعات اولیه در خصوص احداث مدرن ترین ایستگاه میانی تخلیه و حمل پسماندهای شهری ، گفت : با ارایه طرح نهایی تا پایان سال جاری ، عملیات اجرایی این پروژه نیز بزودی آغاز خواهد شد.
وی راه اندازی ستاد ساماندهی پسماندهای عمرانی و نخاله های ساختمانی را از دیگر اقدامات این سازمان بر شمرد و افزود : سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز آمادگی کامل را برای یک جهش عظیم در سال 94 دارد
ا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.