رئیس دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به روند مذاکرات هسته‌ای گفت: ایرانی خواستار توافق توأم با عزت و منافع ملی است.

ایرانی خواستار توافق توأم با عزت و منافع ملی است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمد نهاوندیان ظهر امروز در جمع راهپیمانان مردم شهر سمنان در میدان امام خمینی این شهر اظهار داشت: حرف ملت بزرگ ایران این است که در مذاکرات جدی بوده و خواهان توافق هستیم؛ اما توافقی که عزتمندانه بوده و در آن احترام، عزت و منافع ملت ایران تأمین شود.

وی افزود: امروز با وجود اینکه هنوز با کشورهای غربی به توافق نهایی هسته‌ای نرسیده‌ایم شاهد این هستیم که تشدید تحریم‌ها متوقف شد و پایتخت‌های کشور غربی موافق فشار بیشتر به جمهوری اسلامی ایران نیست.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری عنوان کرد: در حال حاضر غربی‌ها درباره این سخن می‌گویند که با ایران اسلامی باید به توافق برسند.

نهاوندیان با اشاره به اینکه ایران اسلامی از منافع به حق خود کوتاه نخواهد آمد، تصریح کرد: تا همین جای راه نیز بسیاری از خواسته‌های نابجا و تحمیلی غرب مبنی بر کنارگذاشتن پیشرفت و دستاوردهای هسته‌ای رنگ واقعیت به خود نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه غرب تا پیش از این فکر می‌کرد که می‌تواند ملت ایران را به کنار گذاشتن پیشرفت‌های هسته‌ای و دستاوردهای بزرگ وادار کند، تصریح کرد: هم‌اکنون صحبت از توقف غنی‌سازی هسته‌ای نبوده و غرب نیز می‌داند که برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران با پاسخ دادن شفاف به برخی نگرانی‌ها جلو می‌رود.

وی بابیان اینکه 22  بهمن تجلی اراده پیروز ملت سرافراز ایران است، عنوان کرد: اینکه امروز بعد از 36 سال از پیروزی انقلاب اسلامی چنین طراوت، سرزندگی، شور و شعوری هنوز در رگ و پی این جامعه می‌دمد رمزی دارد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه رمز حضور مردم در تاریخ انقلاب اسلامی ایران نهفته است، خاطرنشان کرد: امروز شاهد آن هستیم که بعد از گذشت سال‌های زیادی هنوز همان روحیه شور و عزم روز اول انقلاب در جامعه باقی‌مانده و از نسلی به نسل بعد منتقل‌شده است.

نهاوندیان با اشاره به حضور میلیونی و دشمن‌شکن مردم ایران اسلامی در راهپیمایی پیروزی انقلاب، خاطرنشان کرد: امروز نه‌تنها نسل انقلاب بلکه نسلی که در انقلاب اسلامی متولدشده است به خیابان آمدند تا طراوت و سرزندگی انقلاب اسلامی را به دنیا ثابت کنند.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری بابیان اینکه انقلاب اسلامی ایران هم پایایی داشته و هم دارای پویایی است، گفت: پایایی انقلاب اسلامی در ارزشی بودن آن است.

وی تصریح کرد: تکیه انقلاب اسلامی به ارزش‌های اسلامی و اخلاق بوده که محدود به یک نسل و یک‌زمان نیست.

نهاوندیان با اشاره به اینکه اخلاق همواره در جامعه یک نیاز مطلوب است، بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران تنها برای سرنگونی رژیم ستم‌شاهی نبود؛ بلکه مطلوبیت انقلاب اسلامی ایران در راستای مطلوبیت عدالت، آزادی و استقلال بود.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه مردم ایران اسلامی عدالت را دوست دارند، خاطرنشان کرد: ارزش‌های انقلاب اسلامی ایران محدود به یک‌زمان خاص نیست و به همین سبب دل‌های جوانان ما را امروز هم همان‌گونه جذب می‌کند که نسل انقلاب اسلامی را جذب کرده است.

وی افزود: کارآمدی و روزآمدی انقلاب اسلامی عنصر مهم دیگری است که در کنار ارزش‌های ماندگار سبب ماندگاری حضور مردم شده است.

نهاوندیان عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران در طول زمان به‌صورت مستمر و مرتب به مسائل روز توجه کرده و در کنار تکیه به سرچشمه وحی مجهز به زمان آگاهی نیز هست و نیز از عقل، تعقل و تدبیر استفاده می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این عنصر مکمل عنصر نخست است، بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران هرروز به مسائل جامعه توجه کرده و برای مشکلات پیش رو راه‌حل ارائه می‌دهد.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری عنوان کرد: اگر مدیری در انقلاب اسلامی در ارائه خدمات به مردم در مسیر اشتباهی قرار گیرد آن را پذیرفته و با استفاده از خردمندان آن مسیر اصلاح می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری مراسم‌های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد: سالگرد انقلاب اسلامی فرصتی است که خود را در پرتو ارزش‌های انقلاب ارزیابی کنیم تا ببینیم که چقدر در مسیر ارزش‌های اصیل انقلاب گام برداشته و توانسته‌ایم این امانت را به نسل بعدی تحویل دهیم.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به حضور گسترده مردم در انتخابات 24 خرداد 92 خاطرنشان کرد: مردم در لبیک به ندای مقام معظم رهبری به صحنه آمده و تصمیم گرفتند نجات ارزش‌ها و اجرای اخلاق و تعامل سازنده با دنیا را در مسیر خود قرار دهند.

وی با اشاره به کارنامه 18 ماه فعالیت دولت یازدهم این کارنامه را درخشان ارزیابی و تصریح کرد: در همین فرصت کوتاه شرایط رکود اقتصادی و تورم به شرایطی عزتمندانه تبدیل‌شده است.

نهاوندیان با اشاره به برداشت غلط غربی‌ها از ملت ایران مبنی بر لزوم واردکردن فشار بیشتر به‌منظور تحمیل خواسته‌های غیرمنطقی آنان به ملت بزرگ ایران عنوان کرد: ملت بزرگ ایران باوجود تحریم‌ها تورم را از بالای 40 درصد به حدود 16 تا 17درصد کاهش داده و ثابت کرده‌اند که تحریم‌ها بی‌اثر است.

وی بیان کرد: باوجود شرایط تحریم ملت ایران توانسته است همت، امید به آینده، همدلی و همبستگی، رکورد اقتصادی سال 91 را به رشد اقتصادی در سال 93 تبدیل کند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه این پیام، پیام عزتمندانه ای به کشورهای غربی مبنی بر این بود که تحریم‌ها نمی‌تواند ملت سرفراز ایران را به‌زانو درآورد بیان کرد: همین پیام مردم قوت مذاکراتی بود که طرف غربی را ناچار کرد تا زبان تحریم را کنار گذاشته راه گفتگو را در پیش بگیرد.

نهاوندیان با اشاره به اهمیت توجه به مسائل فرهنگی در دولت یازدهم توجه به اخلاق و ایجاد بسیج اقتصادی و فرهنگی را در این مهم بسیار ضروری عنوان کرد و گفت: وظیفه خود می‌داند تا فضای مشارکت فرهنگی را در کشور هرچه زودتر فراهم کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.