هفتمین حلقه صالحین مدیران کل استان خراسان رضوي با موضوع آسیب شناسی ماهواره در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

هر کس زمان را بشناسد، مسلط‌تر می‌تواند با شرایط برخورد کند

به گزارش خبرنگار ما، این جلسه که به همت سازمان بسیج کارمندان سپاه امام رضا(ع) برگزار شد، معاون فرهنگی نهاد رهبری در دانشگاهها گفت: یکی از عوامل سهولت بیان حق و پذیرش آن که سبب سهولت رد باطل از قلوب مردم می‌شود، زمان است.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان در جمع مدیران کل خراسان رضوي تأکید کرد: اگر هر کسی زمان را بشناسد می‌تواند مسلط‌تر با شرایط و مسایل برخورد کند. از این رو اگر زمان برای برقراری حق باشد همه عواملش فراهم می‌شود، در غیر این صورت اگر زمان برقراری حق نباشد نیز کوچکترین عوامل منفی سبب محقق نشدن آن می‌شود.

وی با اشاره به آنکه اگر زمان ظهور امام زمان(عج) فرا برسد دیگر دشمنان نمی‌توانند کاری انجام بدهند، افزود: برای مثال داعش سبب شد اهل سنت با شیعه اتحادشان بهتر ایجاد شود و این همان موضوعی است که گاه اگر تمام بودجه‌ها بخواهد صرف یک موضوع شود شاید چنین نتیجه مطلوبی حاصل نمی‌شد.

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه هنر تصریح کرد: باید عادل زمان بود و از این عنصر زمان به یکی از با اهمیت‌ترین عناصر باید نگریست.

وی افزود: امروز دیگر زمان ماهواره نیست، زیرا ماهواره حرفی برای گفتن ندارد، اما متأسفانه در برنامه‌های تلویزیونی هنوز نتوانستیم آن را نشان دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان گفت: انسان امروز دیگر به هرزگی نمی‌اندیشد برای مثال فیلم‌های هالیوودی امسال بشدت از مسایل جنسی فاصله گرفته‌اند، زیرا بشر غربی هم دیگر این فضا برایش جالب نیست این در حالی است که در انگلستان برخی از سریال‌های مشهور  با سانسور پخش می‌شود، اما هنوز در ماهواره‌های شرقی این گونه نیست.

معاون فرهنگی نهاد رهبری در دانشگاهها تأکید کرد: امروز هرزگی و بی‌حجابی علامت عقب ماندگی است وبرعکس مسلمانی و رعایت اخلاقیات از سواد و تجدد حکایت دارد.

وی تصریح کرد: به اعتقاد من حجاب آن قدر مسأله خاصی در جامعه ما نیست همانند رعایت یک چراغ قرمز، بوق نزدن در بیمارستان است. درست که یک مسأله شخصی بین انسان و خداوند است، اما یک بعد و مسأله اجتماعی است که رعایت نکردن آن سبب تأثیر روی اطرافیان می‌شود و می‌تواند سبب سلب آرامش، تحمیل علایق در دیگران شود، اما خواندن نماز به مراتب از آن در اولویت تر است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان علت فروپاشی تمدن غرب را عقلانیت بشر اعلام کرد و گفت: امروز دوران عقلانیت است نه هوس و حقوق خداوند از حقوق بشر جذاب‌تر است، زیرا انسان به فطرت خویش برمی‌گردد.

وی گفت: در خانه‌هایی که ماهواره وجود دارد آثار آن حتی در در و دیوار نقش می‌بندد و این در حالی است که در خانواده‌های غربی داشتن ماهواره به نوعی عدم رعایت حقوق فرزندان در برابر تشعشعات آن است، بنابراین ما چه حقی داریم که بچه‌هایمان را در برابر شعاع ظلمت قرار دهیم؟

وی خاطرنشان کرد: دیدن ماهواره سبب تقویت حس منفی بافی، یأس، ناامیدی و عیب جویی می‌شود و از آثار مخرب آن می‌توان به از دست دادن قوای فهمی و استدلال اشاره کرد.

وی ادامه داد: باید در صدا و سیمای کشور برنامه ریزی در دست متخصصان قرار بگیرد و این در حالی است که برنامه سازان این امر را برعهده دارند و در کنار آن از متخصصان بهره می‌برند.

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه هنر افزود: باید از سر دانش دیدن ماهواره را کنار گذاشت نه آن را به مباحث عوامل انقلابی و حزب اللهی بودن ربط داد و آن را ندید.

در این نشست همچنین رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: بستر انقلاب در بهمن 57 رایحه دل انگیزی را در فضای دانشگاه به همراه داشت که دانشجویان، استادان و کارمندان دانشگاه در کنار سایر اقشار مردم برای مبارزه با ظلم و ستم دوران شاه تلاش کردند.

دکتر کافی افزود: هم اکنون 35 نفر از استادان دانشگاه فردوسی مشهد جانباز و هزار و 400 نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران کشور زیر چتر ستاد شاهد دانشگاه فردوسی در حال تحصیل هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.