دبیرکل سازمان جهانی گردشگری گفت: مشخصات اماکن گردشگری ایران در سایت‌های جهانی ثبت می‌شود.

مشخصات اماکن گردشگری ایران در سایت‌های جهانی ثبت می‌شود

طالب ریفاعی ظهر امروز در مراسم بازدید از آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی در شهر طوس اظهار داشت: شهر طوس با همراه داشتن آرامگاه فردوسی در خود همانند قلب ایران است.

وی با بیان اینکه فرهنگ و ادبیات ایران در اینجا شکل گرفته است گفت: ای کاش که تمامی مردم دنیا در این مکان حضور داشتند و این زیبایی‌ها را از نزدیک می‌دیدند.

دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی با تاکید بر اینکه همواره به دنبال کمک به شما در عرصه‌های جهانگردی هستیم تصریح کرد: ما در تلاش هستیم تا به ایرانیان نشان دهیم که تاریخ و فرهنگشان برای ما چه اهمیتی دارد.

ریفاعی افزود: قطعا پس از بازگشت از این سفر خوب در کنفرانس‌ها و همایش‌هایی که شرکت می‌کنم به صورت شفاهی از ظرفیت‌ها و زیبایی‌های بسیار این مکان و دیگر بناهای تاریخی و گردشگری شما صحبت خواهم کرد تا سایر علاقه مندان نیز به دیدن این مکان‌های گردشگری بیایند.

وی اشاره‌ای به صحبت‌های صورت گرفته با برخی از مدیران مربوطه در سازمان ملل درباره آرامگاه فردوسی داشت و خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های بسیار زیاد در بخش گردشگری به ویژه آرامگاه فردوسی در شهر طوس حاضران در جلسه به این نتیجه رسیدند که باید در این مکان فعالیت‌های عملی افزایش یابد.

دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی با بیان اینکه ما در راستای کمک به شما به 3 طریق می‌توانیم عمل کنیم گفت: یکی از راه‌های کمک ما به صنعت گردشگری شما وارد کردن مشخصات مکانهای فرهنگی در سایت‌های مرتبط و معتبر با سازمان گردشگری جهانی است که می‌تواند کمک شایانی در این زمینه به صنعت گردشگری ایران کند.

ریفاعی ادامه داد: دومین راه کمک ما به شما تبلیغات به صورت شفاهی در بین مردم و مسئولان کشورهای دیگر و هنگام حضور در همایش‌ها و کنفرانس‌های گردشگری در جهان است.

وی آموزش مردم منطقه‌ای را سومین راه کمک به آثار باستانی و مراکز گردشگری ایران خواند و افزود: یکی از مهمترین راه‌های تقویت گردشگری در یک منطقه اشنایی مردم آنجا با مسائل و ملزومات گردشگری است لذا می بایست که مردم منطقه‌ای در ایران به این دانش برسند که ما نیز در صورت امکان به دنبال ایجاد بستری برای این آموزش هستیم.

دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی با بیان اینکه ایران دارای طرفیت‌های نامحدود به لحاظ گردشگری است گفت: متاسفانه کمتر کسی در دنیا با تمام این ظرفیت‌ها آشنایی دارد لذا باید بستری برای حضور پررنگ گردشگران فراهم شود زیرا این امر سبب تبلیغات گسترده توسط همین گردشگران در کشورهایشان می‌شود.

ریفاعی با اشاره به توسعه زیرساخت‌های گردشگری در ایران تصریح کرد: توسعه زیرساخت‌های گردشگری در ایران نسبت به گذشته با رشد بی‌نظیری روبه‌رو بوده است اما این پایان کار نیست و می‌توان با ظرفیت‌های گردشگری موجود در ایران، زیرساخت این مراکز گردشگری را به نحو احسن توسعه داد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.