وزرای خارجه ایران و چین در تهران در خصوص مناسبات دوجانبه و تحولات مرتبط با مذاکرات هسته‌ای به گفت‌وگو پرداختند.

رایزنی وزرای خارجه ایران و چین در تهران
به گزارش فارس، «وانگ یی» وزیر خارجه چین که شب گذشته (شنبه) به منظور انجام سفری سه روزه و در پاسخ به دعوت محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود وارد تهران شد، لحظاتی پیش در محل وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران با ظریف دیدار کرد.

دو طرف در گفت‌وگوهای امروز در خصوص مناسبات دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و مذاکرات هسته‌ای به رایزنی می‌پردازند.

ظریف در هفته‌ای که گذشت (17 تا 19 بهمن ماه) و در حاشیه پنجاه و یکمین نشست کنفرانس امنیتی مونیخ با دیگر همتایان خود در گروه 1+5 (آلمان، آمریکا، روسیه، فرانسه و انگلستان) در خصوص مذاکرات جامع هسته‌ای به گفت‌وگو پرداخت.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران هفتم بهمن ماه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از سفر همتای چینی‌اش به تهران خبر داده بود.

این اولین سفر وزیر خارجه چین به تهران در هفت سال گذشته است. وزیر خارجه قبلی این کشور حدود 7 سال پیش به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده بود.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان اوایل آبان سال جاری (1393) نیز به منظور شرکت در چهارمین نشست منطقه‌ای درباره افغانستان با عنوان «فرایند استانبول برای افغانستان» که در سطح وزرای خارجه در پکن برگزار شد به پکن سفر کرد.

به گزارش خبرنگار فارس، قرار ظریف و وانگ یی پس از رایزنی‌هایشان در نشستی خبری به سؤالات خبرنگاران پاسخ دهند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.