معاون اول رییس جمهوری روابط تهران ـ بغداد را راهبردی و در جهت منافع دو ملت ایران، عراق و جهان اسلام و ملت های منطقه دانست و گفت: این روابط به زیان هیچ کشور و منطقه ای نیست.

جهانگیری: روابط ایران و عراق راهبردی و در جهت منافع جهان اسلام است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، «اسحاق جهانگیری» صبح دوشنبه که برای شرکت در کمیسیون عالی مشترک ایران و عراق و دیدار با مقامات عالی رتبه آن کشور، عازم بغداد است پیش از عزیمت در فرودگاه مهرآباد در نشست خبری افزود: در این سفر به دنبال گسترش روابط اقتصادی، هم سطح با مناسبات سیاسی دو کشور هستیم. 

وی تاکید کرد: روابط اقتصادی ایران و عراق هم اکنون در سطح خوبی است و در حدود 12 میلیارد دلار است که تلاش داریم این رقم افزایش یابد. 

معاون اول رییس جمهوری تصریح کرد: اراده مسوولان ایرانی افزایش نقش محوری این کشور در بازسازی عراق است. ما تجربیات خوبی در دوران سازندگی و همچنین در بخش های علمی، صنعتی، بهداشتی و راه داریم و آمادگی داریم این تجربیات را منتقل کنیم. 

جهانگیری با بیان این که این سفر به دعوت رسمی حیدر العبادی نخست وزیر عراق و در پاسخ به سفر وی به جمهوری اسلامی ایران انجام می شود، یادآور شد: روابط دو ملت به ویژه در عرصه دینی، فرهنگی و اقتصادی خوب بوده است. 

وی به برنامه دیدار خود با مراجع عظام تقلید در نجف اشرف اشاره و تاکید کرد: نقش مرجعیت در تاریخ عراق و به ویژه در شرایط کنونی بسیار راهگشا بوده است. 

معاون اول رییس جمهوری به امضای موافقت نامه ها و اسناد رسمی بین دو کشور اشاره کرد و گفت: در این سفر 5 نفر از وزرا، دو معاون رییس جمهور و جمعی از مسوولان دولتی و دست اندرکاران بخش خصوصی حضور دارند. 

جهانگیری شرکت در کمیسیون عالی مشترک ایران و عراق، امضای چندین یادداشت تفاهم همکاری، بازدید از نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در بغداد، دیدار با مقامات عالی رتبه این کشور از جمله رییس جمهور و نخست وزیر عراق، دیدار با مراجع عظام تقلید در نجف اشرف و زیارت عتبات عالیات را از برنامه های سفر سه روزه خود به عراق ذکر کرد. 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.