تلاش نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای متقاعد کردن یهودیان دانمارک برای مهاجرت آنها به اسرائیل به بهانه حملات تروریستی کپنهاک یک بار دیگر ناکام ماند.

یهودیان دانمارک در تله نتانیاهو نیفتادند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا در حملاتی که روز شنبه (25 بهمن) در شهر کپنهاگ دانمارک روی داد، یک فرد مسلح به سوی حاضران در نشست 'اسلام و آزادی بیان' در یک مرکز فرهنگی تیراندازی کرد. 


در این نشست یک فیلمساز دانمارکی، سفیر دانمارک در فرانسه و 'لارس ویلکس' کاریکاتوریست سوئدی که تصاویری توهین آمیز به مقدسات مسلمانان در نشریات دانمارک منتشر کرده بود، حضور داشتند. 

عامل حمله بامداد یکشنبه نیز مقابل کنیسه اصیل شهر کپنهاگ به سوی چند فرد شلیک کرد. بر اساس گزارش روز یکشنبه پلیس دانمارک وی چند ساعت بعد در تبادل آتش با نیروهای پلیس منطقه 'نوربرو' کشته شد.

این حمله مشابه حمله چند هفته پیش به نشریه موهن شارلی ابدو و همچنین یک مرکز خرید در پاریس که به کشته شدن چند یهودی منجر شد، یک بار دیگر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را بر آن داشت تا بر موج این حوادث سوار شود و یهودیان اروپا را به مهاجرت دعوت کند.

«جب گوهل» سخنگوی اقلیت یهودی دانمارک در این باره به فرانس پرس گفت: جدا از نتانیاهو به علت نگرانی اش متشکریم اما ما دانمارکی هستیم ...ما یهودیان دانمارکیم و دانمارکی باقی می مانیم...تروریسم سبب رفتن ما به اسرائیل نخواهد شد.

گوهل افزود: اگر به اسرائیل برویم به علت تروریسم نخواهد بود بلکه دلیل دیگری خواهد داشت.

نتانیاهو ظرف هفته های اخیر چند بار سعی کرده است از امواج ناامنی های به وجود آمده در اروپا استفاده و یهودیان را برای سفر به رژیم صهیونیستی متقاعد کند، اقدامی که هر بار با مخالفت اقلیت های یهودی اروپا و همچنین سران کشورهای اروپایی روبه رو شده است.

در جدیدترین مورد، 'فرانسوآ اولاند' رییس جمهوری فرانسه در واکنش به اظهارات تازه 'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دعوت از یهودیان ساکن اروپا برای مهاجرت به سرزمین های اشغالی، بر جایگاه یهودیان در اروپا و به ویژه فرانسه تاکید کرد.

به گزارش روز دوشنبه خبرگزاری فرانسه از پاریس، این اظهارات پس از آن صورت گرفت که رسانه های فرانسوی از تخریب صدها قبر متعلق به یهودیان در گورستان 'سار اونیون' (Sarre-Union) در ناحیه 'بَرَن' فرانسه خبر دادند.

رییس جمهوری فرانسه همچنین گفت که در صورت فراهم شدن شرایط به برن سفر خواهد کرد.

'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه، پیش از انتشار خبر تخریب گورهای یهودیان در فرانسه نیز در واکنش به تیراندازی در کپنهاگ از یهودیان ساکن اروپا خواسته بود به سرزمین های اشغالی مهاجرت کنند.

وی پیشتر نیز در پی حمله تروریستی به یک فروشگاه مواد غذایی ویژه یهودیان در پاریس، یهودیان ساکن فرانسه را به مهاجرت به فلسطین اشغالی دعوت کرده بود که این اظهارات با پاسخ تند مقامات فرانسوی مواجه شد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.