قدس انلاین-قاانی:در بسته ویژه خبری امروز مطالبی درخصوص منتفی شدن وام سفر به آنتالیاو تجمع مردان غیر جذاب علیه ولنتاین و...را مطالعه کنید.

از" تجمع اعتراضی مردان غیر جذاب"و"رواج مخدرشنیداری"تا"خوردن کله‌پاچه بعد از زورگیری"و" شرط دولت برای مرخصی زایمان پدران"

*تجمع اعتراضی مردان غیر جذاب علیه ولنتاین!

در حالی که بسیاری در ژاپن روز والنتین را جشن می‌گرفتند گروهی در مرکز شهر توکیو علیه آنچه "کاپیتالیسم بر محور عشق" می‌خواندند تظاهرات کردند. بی بی سی نوشت: گروه موسوم به کاکوهیدو یا "ائتلاف انقلابی مردان غیرجذاب برای زنان" در وب‌سایت خود گفته است که "این کارها در ملاءعام مصداق تروریسم است." این گروه و حدوده ده متحد دیگرش در حالی که پلاکاردهایی حاوی شعارهایی علیه روز ولنتاین با خود داشتند در شیبویا یکی از شلوغ‌ترین مناطق تجاری توکیو تظاهرات کردند و خواهان پایان دادن به جشن روز عشاق شدند.

*رواج مخدرهای شنیداری در بازار

در تازه‌ترین شکل اعتیادهای خطرناک، نوع جدیدی از اعتیاد موسوم به مخدر دیجیتالی به جان جوانان در غرب و بعضی کشورهای دیگر افتاده که برخلاف مخدرهای شایع مانند هروئین و قرص‌های توهم‌زا، با نام دیجیتال دراگ از نوع کشیدنی‌های شنیداری است و به سرعت در میان جوانان معتاد به اینترنت درحال گسترش است. به گزارش جمهوری اسلامی، جوانان معتاد به این نوع مخدر، با دست و پا کردن یک اتاق تاریک، یک هدفون و یک فایل صوتی خاص به صورت یک فایل MP3 با قیمتی بین 3 تا 30 دلار (که از طریق اینترنت قابل بارگیری است) شرایط را برای این کار فراهم می‌کنند. 

این فایل صوتی که حاوی نوعی امواج صوتی مخرب است، مغز را تحت تاثیر قرار می‌دهد و شنونده را دچار سرخوشی، توهم،‌ تشنج و حالتی غیرطبیعی می‌کند. گفته می‌شود بیش از 200 هزار جوان در ترکیه به این نوع اعتیاد مبتلا هستند و با توجه به تعداد بالای کاربران اینترنتی در جهان، دنیا شاهد فاجعه جدیدی میان جوانان اینترنتی خواهد بود.

* بمب گذاری درکنسرت بنیامین

براساس برخی گزارش ها کنسرت بنیامین بهادری در وین با دخالت پلیس ناتمام ماند.ماجرا از این قراراست که در میانه های برگزاری کنسرت تعداد 100 نفر نیروی پلیس با حضور در سال محل برگزاری حاضران در کنسرت را به بیرون هدایت کردند.گفته می شود پلیس وین گزارش‌هایی مبنی بر بمب گذاری در محل برگزاری کنسرت را دریافت کرده است.پلیس به یک خودرو مشکوک بوده است.تاکنون گزارش های رسمی در این باره منتشر نشده است و مسئولان برگزاری کنسرت بنیامین توضیحی نداده اند.

*پهپاد جایگزین پیک موتوری

شاید باور نکردنی به نظر برسد، اما به تازگی قرار است تعدادی از شرکت های تجاری محصولاتشان را با پهپاد به درب خانه مشتریانشان برسانند تا این پیک هوایی نیز وارد سیستم حمل و نقل شود.

سازمان حمل و نقل هوایی بریتانیا اعلام کرد که تاکنون ۴۸۳ شرکت تجاری مجوز لازم برای استفاده از هواپیماهای کوچک بدون سرنشین را دارند. این پهپادهای کوچک که با دستگاه های کنترل از راه دور حرکت می‌کنند باید وزنی کمتر از ۲۰ کیلوگرم داشته باشند.

این گواهینامه ها توسط شرکت های استودیوی فیلم، BBC، سازمان دولتی محیط زیست، شیلات و علوم آبزیان، شرکت های اکتشاف نفت و گاز، سازمان نقشه برداری دیجیتال و شرکت های نظارت بر کشاورزی داده شده است.

*خوردن کله‌پاچه بعد از زورگیری

تلاش پلیس برای دستگیری اعضای یک گروه که با خودروی پراید سرمه‌ای و با تهدید چاقو و قمه اقدام به زورگیری در خیابان جشنواره تهرانپارس کرده‌اند، ادامه دارد.با توجه به اظهارات مالباخته مبنی بر سرقت عابربانک مالباخته، تراکنش مالی عابربانک مسروقه انجام شده و کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که سارقان بلافاصله پس از سرقت، با مراجعه به طلافروشی ... واقع در منطقه تهرانپارس – خیابان ۱۹۶ شرقی، اقدام به برداشت سکه طلا به مبلغ ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نموده و پس از آن با مراجعه به یک طباخی در فلکه سوم تهرانپارس خود را میهمان کرده اند.

*شرط دولت برای مرخصی زایمان پدران

 موضوع اعطای مرخصی تشویقی به پدرانی که تازه صاحب فرزنده شده‌اند یا همان «مرخصی زایمان پدران» پس از طرح و تصویب اصلاحیه «قانون تغذیه با شیرمادر» مورد توجه قرار گرفت.

بر اساس ابلاغیه مذکور تاکید شده است که با توجه به نوع نگارش قانون فوق، مرخصی اجباری (تشویقی) 2 هفته ای زایمان مادر، تنها به پدرانی تعلق می گیرد که همسر آنها شاغل باشد و عملا قابل تعمیم به همه کارمندان مرد نیست.

*«جوهر قند» درنان

رییس اداره تغذیه مرکز پزشکی مسیح دانشوری نسبت به استفاده از نوعی پودر صنعتی به نام جوهر قند در نان ، توسط برخی نانوایی ها هشدار داد.دکتر  منصور رضایی با ایرنا تاکید کرد که استفاده از جوهر قند برای سلامت مردم عوارض جبران ناپذیری دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.