قدس آنلاین- تبریز: معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز با تاکید بر همکاری دولت و دستگاه‌های اجرایی در اجرای برنامه‌های رفع حاشیه‌نشینی گفت: طبق برآورد سال 93، علاوه بر اعتبارات عمرانی بودجه‌ی شهرداری تبریز، اعتباری بالغ ‌بر 10 هزار میلیارد تومان برای تداوم عملیات بازسازی‌ و انتقال حاشیه‌نشینان به مناطق امن مسکونی موردنیاز است.

10 هزار میلیارد تومان برای تداوم بازسازی‌ و انتقال حاشیه‌نشینی مورد نیاز است

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، محبوب عبداله‌پور اظهار داشت: حدود هفتاد درصد از مجموع اعتبار 10 هزار میلیارد تومانی مورد نیازمربوط به احداث واحدهای مسکونی و مابقی برای انتقال خدمات شهری از قبیل آب و فاضلاب، برق، گاز و تلفن برآورد گردیده است.
وی مسیر گشایی در منطقه‌ی ملازینال را در ردیف پروژه‌های مهم این بخش اعلام و تصریح کرد: پروژه اسکان حاشیه‌نشینی 220 واحدی، برای خانوارهایی که در سکونت‌گاه‌های ناامن زندگی می‌کنند، در نظر گرفته‌شده است و به‌ مرور بر تعداد این پروژه‌ها به‌صورت تصاعدی افزوده خواهد شد.
عبداله‌پور تأکید کرد: علاوه بر تلاش مجموعه‌ی شهرداری کلان‌شهر تبریز و همت مدیران اجرایی استان، حاشیه‌نشینان نیز باید با احساس مسؤولیت در قبال خانواده‌ی خود و سایر شهروندان برای تحقق شهری امن و بدون حاشیه‌نشینی اقدام عملی انجام دهند؛ چراکه حاشیه‌نشینی نه‌تنها حاشیه‌نشینان که امنیت همه‌ی ساکنان شهر را تهدید می‌کند.
وی با اظهار این‌که به اعتقاد بنده تا زمانی که همه‌ی مسؤولین مربوطه همت ملی نکرده و از محکم‌سازی و اصلاح ساختار شهری حمایت نکنند، این نگرانی‌ها ادامه خواهد داشت، تأکید کرد: از رسانه‌ها انتظار می‌رود در مورد خطراتی که مناطق حاشیه‌نشین و ساکنان آن را تهدید می‌کند، اطلاع‌رسانی کنند.
 
معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز با اشاره به اتفاقات تلخ گذشته ازجمله زلزله‌ی ورزقان، گفت: تبریز تاکنون هشت بار شاهد زلزله‌های شدید بوده و درون زمین فرورفته است؛ اگر امروز حادثه مشابهی در این شهر و به خصوص در مناطق حاشیه‌نشین آن رخ دهد، خسارات جانی، مالی و اجتماعی،  قابل‌مقایسه با دیگر زلزله‌های اتفاق افتاده در سطح کشور نخواهد بود.
عبداله‌پور مسیر گشایی‌های ضروری برای دسترسی مناطق حاشیه‌نشین را که در طرح تفضیلی نیز پیش‌بینی‌شده‌اند، اولویت اول شهرداری دانست و ادامه‌ی کوثر شرقی تا پاسداران، تقاطع امتداد ثقه‌الاسلام تا اتحاد، امتداد 45 متری و اتصال شرق و غرب به ایده لو و دسترسی آخر احمدآباد و ملازینال و یوسف‌آباد به اتوبان پاسداران را ازاین‌دست پروژه‌های اولویت‌دار شهرداری برشمرد.
عبداله‌پور تاکید کرد: پروژه‌های مسرگشایی و تقاطع‌های غیرهمسطح هزینه نیست؛ بلکه سرمایه ارزشمندی است که با اجرای آن‌ها شاهد ارتقای شاخص‌های فرهنگی و رشد اقتصادی شهر خواهیم بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.