نشست مشترک اقتصادی ایران و مکزیک، با حضور علی اکبر فرازی معاون بین‌الملل اتاق ایران و رودریگز گنزالس، رئیس هیئت اقتصادی مکزیک با هدف توسعه روابط اقتصادی دو کشور عصر امروز در محل اتاق ایران برگزار شد.

نشست مشترک اقتصادی ایران و مکزیک در تهران برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری ایرنا، نشست مشترک اقتصادی ایران و مکزیک، با حضور علی اکبر فرازی معاون بین‌الملل اتاق ایران و رودریگز گنزالس، رئیس هیئت اقتصادی مکزیک با هدف توسعه روابط اقتصادی دو کشور عصر امروز در محل اتاق ایران برگزار شد.

علی اکبر فرازی با تأکید بر اهمیت توسعه روابط اقتصادی دو کشور تصریح کرد: اشتراکات فراوان بین دو کشور، موجب تسهیل مناسبات تجاری خواهد شد.

وی تأکید کرد: رویکرد تنوع بخشیدن به کالاها در حوزه صادرات و واردات، می‌توانند موجب توسعه روابط اقتصادی در زمینه‌های مختلف به ویژه صنعتی شود.

به اعتقاد وی جایگاه جغرافیایی ایران و مکزیک، علاوه بر فراهم آوردن فرصت مناسب برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری، موجب آشنایی با بازارهای منطقه برای طرفین خواهد شد.

معاون بین‌الملل اتاق ایران، اقتصاد دو کشور را مکمل یکدیگر دانست و تصریح کرد: در شرایط حاضر فرصت مناسبی برای فعالان بخش خصوصی ایران و مکزیک فراهم شده است تا بتوانند ضمن آشنایی با بازار و تجار، حوزه‌های همکاری مشترک را مورد بررسی قرار دهند.

فرازی با اشاره به سفر هیئت مکزیکی در سال گذشته به ایران و همچنین امضای موافقت‌نامه شورای مشترک بازرگانی در ایران، از طرف مکزیکی خواست تا هماهنگی لازم جهت امضای موافقتنامه مذکور را درکشور مکزیک فراهم سازد.

وی افزود: طبق هماهنگی‌های انجام شده در اوایل آوریل، هیئت سیاسی و اقتصادی ایران به ریاست مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکا وزارت امور خارجه ایران و همراهی هیئت اقتصادی عازم کشور مکزیک خواهد شد.

فرازی در پایان تأکید کرد: تشکیل شرکت‌های مشترک علاوه بر در اختیار قرار گرفتن بازار دو کشور، موجب گسترش سطح روابط اقتصادی دو کشور خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.