دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: آمریکا با چند مرحله‌ای شدن مذاکرات می‌خواهد پازل خود را که تمدید مذاکرات و کاهش قیمت نفت تکه‌هایی از آن بود را کامل کند.

توافق چند مرحله‌ای و کاهش قیمت نفت تکه‌های پازل آمریکا برای فشار به ایران است
علی عبدی دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در گفت‌وگو بافارس با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون توافق یک مرحله‌ای در مذاکرات گفت: متاسفانه پس از مدت‌ها مذاکرات ایران با غرب هنوز هم مشاهده می‌شود غربی‌ها دست از زیاده‌خواهی‌های خود برنداشته و تلاش می‌کنند مذاکرات به نتیجه نرسد و یا در این روند بیشترین امتیاز را از ایران بگیرند و هیچ امتیازی ندهند.

وی با اشاره به حمایت رهبر معظم انقلاب از تیم مذاکره کننده کشورمان، افزود: سخنان اخیر مقام معظم رهبری در رابطه با مذاکرات بسیار هوشمندانه بود و تیم مذاکره کننده باید به فرمایشات ایشان موبه‌مو توجه کند تا دچار مشکل نشود.

عبدی ادامه داد: یکی از خط قرمزهایی که مقام معظم رهبری در فرمایشات اخیر برای مذاکره کنندگان مشخص کردند، تک مرحله‌ای بودن توافق بود، ایشان هوشمندانه متوجه شدند که چند مرحله‌ای بودن مذاکرات می‌تواند به ضرر ما باشد و هیچ کشوری مانند آمریکا نمی‌تواند از چند مرحله‌ای شدن و فرسایشی شدن مذاکرات سود ببرد.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: آمریکا با چند مرحله‌ای شدن مذاکرات به دنبال زمان برای تکمیل تحریم‌ها و فشار علیه ایران هستند و می‌خواهد پازل خود را که تمدید مذاکرات و کاهش قیمت نفت تکه‌هایی از آن بود را کامل کند.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل اضافه کرد: انتظار ما از دستگاه دیپلماسی این است که هرچه سریع‌تر به مذاکرات سر و سامان دهد و همانطور که مقام معظم رهبری در سخنان اخیر خود در رابطه با مذاکرات فرمودند پیش برود تا حافظ عزت و جایگاه ملت ایران باشد.

عبدی تاکید کرد: تیم مذاکره کننده باید تلاش کند توافقی انجام دهد که هم همه تحریم‌ها برداشته شود و هم حقوق غیرقابل انکار ملت ایران توسط کشورهای مستکبر نه تنها به رسمیت شناخته شود بلکه مورد احترام قرار گیرد.

وی در خاتمه گفت: انتظار ما این است که دستگاه دیپلماسی کشورمان یک توافق خوب انجام دهد نه هر توافقی. ما بدنبال هر توافقی نیستیم. آنها باید این مسئله که هر توافقی خوب است را فراموش کنند.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931123000780#sthash.X88Ezys1.dpuf

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.