۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۴
کد خبر: 266127

هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتبال ایران امروز با برگزاری ۳ دیدار پیگیری میشود که در مهمترین بازی‌، صبای قم در ورزشگاه ازادی میهمان پرسپولیس است.

تقابل صبای قم - پرسپولیس در تهران
 
به گزارش قدس انلاین به نقل از مهر، هفته بیست و یکم از رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور طی روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری با برگزاری 7 دیدار به پایان می‌رسد، آنهم در هفته‌ای که نفت به خاطر حضور در آسیا دیدار خود را زودتر برگزار کرد.همان تساوی نفت برابر پیکان باعث شد که سه تیم استقلال، سپاهان و فولاد خوزستان در این هفته شانس رسیدن به صدر را داشته باشند، آنهم تنها با کسب پیروزی مقابل حریفان زیرا از دست دادن امتیاز آنها در دیدارهای این هفته، باز هم نفت را صدرنشین نگه می‌دارد.
 
نخستین مدعی صدر فولاد است که عصر پنجشنبه در زمین سایپا به میدان می‌رود، مسابقه‌ای که پیش بازی این تیم اهوازی قابل از آغاز لیگ قهرمانان آسیا هم خواهد بود. فولاد که هفته پیش به خاطر شکست برابر سپاهان صدر را دوباره به نفت پس داد، در صورت پیروزی در این بازی موقتا به رده نخست باز می‌گردد. البته سایپا هم پس از دو باخت متوالی در لیگ و از دست دادن رده ششم، به فکر پیروزی در این بازی است تا از جمع مدعیان فاصله نگیرد.همزمان با این بازی، تیم نفت مسجدسلیمان در خانه پذیرای تراکتورسازی است که نخستین بازی خود با هدایت تونی اولیویه‌را را تجربه می‌کند.
 
نفتی‌ها که به تازگی از مثلث قعرنشینان خارج شده‌اند، برای حفظ یا ارتقای جایگاه خود نیاز به پیروزی در این بازی دارند، همان اتفاقی که تراکتور هم می‌خواهد با سرمربی جدید خود آن را تجربه کند و شانس خود را برای رسیدن به رده بهتر از پنجمی تجربه کند.آخرین بازی روز دوم از هفته بیست و یکم لیگ برتر، تقابل پرسپولیس با صبای قم در ورزشگاه آزادی است، تیمی که هدایت آن برعهده مهدی تارتار مربی پیشین سرخپوشان است.
 
اکبر غمخوار مدیرعامل پیشین پرسپولیس، رئیس هیات مدیره این باشگاه قمی است و حسین بادامکی هم یکی از نفرات با تاثیرگذار این تیم محسوب می‌شود.پرسپولیس که پس از پیروزی برابر پدیده مشهد از بحران نتیجه گیری خارج شد، شاید آخرین روزی باشد که حمید درخشان را روی نیمکت خود می‌بیند، مگر اینکه آنقدر نتیجه خوبی برابر صبا بدست آورد که مدیران این باشگاه را از تغییر کادرفنی منصرف کند.سرخپوشان تهرانی پیش از حضور در آسیا به پیروزی در این بازی نیاز دارند، مسابقه‌ای که ممکن است با بازگشت پیام صادقیان، شرایط بهتری را هم در بخش هجومی داشته باشد.
 
حال باید دید تارتار برای نجات خود و تیمش، می‌تواند از پرسپولیس در تهران نتیجه گرفته و باعث تغییرات در این تیم شود یا روحیه کادرفنی و بازیکنان این تیم سرخپوش را برای حضور در آسیا تقویت خواهد کرد.
 
دیدارهای روز جمعه هم با 4 بازی همزمان پیگیری می‌شود. راه‌آهن با آمدن فرهاد کاظمی و کنار گذاشتن علی لطیفی، به فکر پایان دادن به 6 شکست متوالی خود در لیگ برتر است، آنهم مقابل تیم پدیده که این روزها خبر اعتصاب بازیکنانش به گوش می‌رسد. قطعا پیروزی در این بازی هر دو تیم را تا حدودی به آرامش می‌رساند.در ورزشگاه اختصاصی گسترش فولاد تبریز و در روز غیبت کرار جاسم، استقلال برای کسب چهارمین برد متوالی‌اش در لیگ که شاید به صدرنشینی‌اش ختم شود، به میدان می‌رود.
 
این برد برای استقلالی‌ها از جهت رسیدن به صدر بسیار مهم است اما برای گسترشی‌ها اهمیت بیشتری دارد زیرا از دست دادن امتیاز در این بازی ممکن است به قعرنشینی این تیم منجر شده و کار آنها را برای بقا در لیگ برتر سخت‌تر کند.البته پیروزی مقابل استقلال، هم جایگاه گسترشی‌ها را بهتر می‌کند و هم روحیه بازیکنان این تیم را برای موفقیت در ادامه لیگ افزایش می‌دهد، اتفاقی که سایر مدعیان را خوشحال می‌کند و شاید آبی‌پوشان تهرانی را از رده دوم به جایگاه پنجم بفرستد.
 
استقلال خوزستان و ملوان بندرانزلی هم یک جنگ تمام عیار بین قعرنشینان لیگ است، مسابقه‌ای 6 امتیازی که برنده آن از جمع تیم‌های پائین جدول جدا شده و روزهای بهتری را پیش رو دارد اما تساوی در آن، به سود دیگر تیم‌های قعرنشین خواهد بود.در کنار رقابت‌های حساسی که در بالا به آن اشاره شد، دربی اصفهان یکی از مهترین و جذاب‌ترین دیدارهای این هفته است. جائیکه استاد و شاگرد برابر هم صف آرایی می‌کنند، آنهم با هدف صعود و رسیدن به جایگاه بهتر. سپاهان میزبان این بازی که در 8 بازی گذشته دربی اصفهان، مغلوب ذوب‌آهن نشده، تیمی که در دو هفته گذشته صدر را از دو صدرنشین گرفت، برای رسیدن به صدر جدول نیازمند پیروزی در این بازی است.
 
حسین فرکی درحالی تیمش را مقابل تیم شاگرد سابق خود در تیم ملی یعنی یحیی گل‌محمدی به میدان می‌فرستد که در صورت از دست دادن امتیاز، شانسی بزرگ برای صدرنشینی را از دست می‌دهد اما بردن تیم آماده ذوب‌آهن کار سختی است. تیمی که در 5 هفته گذشته 4 پیروزی بدست آورده و 3 برد آن بصورت متوالی بوده است. ذوب‌آهن در صورت برنده شدن برابر سپاهان، ضمن پایان دادن به روزهای ناکامی در دربی اصفهان، به مدعیان قهرمانی یا آسیایی شدن نزدیک می‌شود، پس قطعا این تیم نمی‌خواهد حتی یک امتیاز هم در این بازی مهم از دست بدهد.برنامه ادامه دیدارهای هفته بیست و یکم از رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:
 
پنج شنبه:
 
* سایپا البرز - فولاد خوزستان، ساعت 15:30، ورزشگاه انقلاب کرج
 
* نفت مسجدسلیمان - تراکتورسازی تبریز، ساعت 15:30، ورزشگاه بهنام محمودی مسجدسلیمان
 
* پرسپولیس تهران - صبای قم، ساعت 17:15، ورزشگاه آزادی
 
جمعه:
 
* راه‌آهن تهران - پدیده مشهد، ساعت 15:30، ورزشگاه تختی تهران
 
* گسترش فولادتبریز - استقلال تهران، ساعت 15:30، ورزشگاه اختصاصی گسترش فولاد
 
* سپاهان اصفهان - ذوب‌آهن اصفهان، ساعت 15:30، ورزشگاه فولادشهر اصفهان
 
* استقلال خوزستان - ملوان بندرانزلی، ساعت 15:30، ورزشگاه غدیر اهواز
 
12 گل: لوسیانو ادینهو (تراکتورسازی)11 گل: سجاد شهباززاده (استقلال)7 گل: امید ابراهیمی (استقلال)، محمدرضا خلعتبری (سپاهان) و سروش رفیعی (فولاد)6 گل: محسن دلیر (تراکتورسازی)، مهدی شریفی (سپاهان)، محسن یوسفی (ملوان) و مسعود حسن‌زاده (ذوب‌آهن)5 گل: مارکو اورلیو آیوبل و ایوب کلانتری (صبای قم)، رضا عنایتی (پدیده - استقلال)، میثم مجیدی (استقلال خوزستان)، محمد عباس‌زاده (پرسپولیس)، میلاد میداوودی (سایپا) و غلامرضا رضایی (نفت تهران) .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.