معاون فنی و مهندسی شرکت آب و فاضلاب استان تهران با توجه به بارندگی های اخیر، گفت: اگرچه شکرگزار نعمت های الهی هستیم ولی بخاطر این بارندگی ها نباید در رعایت الگوی مصرف غفلت کنیم.

بارندگی ها موجب غفلت در رعایت الگوی مصرف نشود

به گزارش قدس آنلاین علیرضا نوذرپور در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، اظهار داشت: باید همواره به خاطر داشته باشیم که در منطقه خشکسالی قرار داریم، ضمن آنکه به دلیل طولانی شدن این شرایط ذخائر سدها نیز بسیار تحلیل رفته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ذخایر سدهای شرق استان تهران که متشکل از پنج سد تامین کننده آب می باشد، بطور قابل توجهی کاهش یافته و اکنون میزان ذخایر آبی این سدها در بدترین وضعیت قرار گرفته است.

معاون فنی و مهندسی شرکت آب و فاضلاب استان تهران افزود: با وجودی که براساس آمارها حدود 20 میلی متر در حوضه های آبریز بارندگی داشته ایم اما مدیریت مصرف همچنان باید در اولویت باشد.

نوذرپور گفت: اگر وضعیت بارندگی ها همچنان ادامه یابد و میزان بارندگی ها در پایان سال آبی به 400 تا 450 میلی متر برسد می توان شاهد خروج از وضعیت زرد بود.

وی با بیان آنکه شرکت آب و فاضلاب استان تهران برنامه هایی را برای جلوگیری از هدررفت آب در خطوط انتقال در دست اجرا دارد، خاطرنشان کرد: اگر شهروندان تهرانی 20 درصد در مصرف آب خود صرفه جویی کنند از وضعیت فعلی عبور خواهیم کرد.

معاون فنی و مهندسی شرکت آب و فاضلاب استان تهران اضافه کرد: رعایت الگوی مصرف باید به یک فرهنگ همگانی تبدیل شود تا این بتوانیم از این ماده حیاتی برای آینده صیانت کنیم.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.