قدس آنلاین:مسئول امور استان‌های مرکز هنرهاي نمايشي حوزه هنری گفت: هنرمندان توانمند و تماشاگران فهیم دو سرمایه اصلي تئاتر خراسان شمالی است در همین راستا هنرمندان این استان شایسته توجه و مراقبت بيشتر هستند.

هنرمندان توانمند و تماشاگران فهیم دو سرمایه اصلي تئاتر خراسان شمالی است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد، توحید معصومی در آیین اختتامیه سومین جشنواره تئاتر کارگاهی جوان خراسان شمالی بر فراهم کردن زمینه بالندگی و رشد هنرمندان استان توسط مسئولین هنری و فرهنگی تاکید کرد.

وی افزود : مسئولین هنری و فرهنگی باید با برنامه ریزی، زمینه بالندگی و رشد این هنرمندان را در استان فراهم کنند.

وی خاطر نشان کرد : از نظر سازمان یونسکو یکی از چهار شاخصه توسعه کشورهای در حال توسعه وضعیت تئاتر این کشورها است که این مقوله نشان از اهمیت تئاتر در ارتقای شاخص های فرهنگی دارد.

 مسئول امور نمایش های استان های حوزه هنری کشور تصریح کرد: هنرمندان تئاتر نباید فقط به سراغ جشنواره ها بروند زیرا جشنواره ها با تمام تلخی ها و شیرینی ها پایان می یابد و لازم است برای تئاتر با مهربانی و دوستی در کنار هم بمانند.

رئیس حوزه هنری خراسان شمالی نیز در این آیین با اشاره به برگزاری یک دوره چند ماهه کارگاه های آموزشی در رشته های بازیگری و نمایشنامه نویسی در سال اول برگزاری فصل تئاتر جوان در حوزه هنری، اظهار داشت: با اجرای این برنامه مقرر بود این فضای آموزشی به فضای تولید اثر تبدیل شود.

میثم مرادی بیناباج افزود: درهمین راستا فصل تئاتر جوان در زمستان سال 90 با 5 اثر از نسلی که در عرصه نمایش شناخته نشده بودند برگزار شد و شور و علاقه جوانان انگیزه حوزه هنری را برای تقویت جشنواره بیشتر کرد

مرادی با اشاره به برگزاری این جشنواره در سومین سال آن، تصریح کرد: در حال حاضر اعتبار جشنواره از دو میلیون تومان سال اول به هشت میلیون تومان و راه‌يابي 8 گروه نمایشی به بخش رقابتي ارتقاء یافته که این امر نشان از اراده و پويايي و استعداد و صميميت جوانان است.

 وی رويکرد کلي حوزه هنری را پرهيز از جشنواره زدگی و جشنواره‌زایی دانست و خاطرنشان کرد: با این وجود برگزاری جشنواره تئاتر کارگاهی جوان ضروری است و سال آینده نیز این جشنواره همزمان با جشنواره تئاتر سوره ماه برگزار می شود.

 وی با بیان اینکه داستان زندگی انسان سرچشمه هنر نمایش است، گفت: با توجه به اینکه عصر حاضر، عصرپرتلاطم و پرالتهاب براي بشر است در عين حال عصري سرشار از امید و آرزو است که مي‌تواند نقطه توجه انسان به سوی منجي بشريت عجل الله تعالي فرجه شريف باشد که هنرمندان باید به شرایط پیرامون خود آگاه باشند و تقوا و سطح آگاهي خود را بالا ببرند.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.