قدس انلاین_مصطفی لعل شاطری: طبق تصويب شوراي هدايت استعدادهاي برترِ (شهاب) دانشگاه فردوسي مشهد، تعدادي از دانشجويان برگزيده ی رشته ی زبان و ادبيّات فارسي به منظور بازديد از مراكز علمي و پژوهشي و ديدار با استادان برجسته زبان و ادبيات فارسي به تهران سفر كردند.

رهاوردی نوین از سوی دانشگاه فردوسی مشهد برای استعدادهاي برتر

اين سفر در روزهای 27 تا 29 بهمن ماه سال جاری به همراهی دكتر سلمان ساكت، عضو هيئت علمي گروه زبان و ادبيّات فارسي صورت پذیرفت. از برنامه های این سفر 2 روزه می توان به چندين بازديد از مراكز مهم ادبي و پژوهشي و ديدار با چند تن از استادان بنام ادبيّات فارسي اشاره داشت؛ چنانکه در روز نخست به ملاقات استاد دكتر شفيعي كدكني رفته و در دومين روز، دانشجويان از بخش‌ هاي مختلف «فرهنگستان زبان و ادب فارسي» همچون كتابخانه، واژه‌گزيني، دانشنامه، بخش تصحيح متون و سایر مکان ها بازديد كردند و به طور جداگانه با دكتر علي اشرف صادقي، استاد اسماعيل سعادت و دكتر محمود عابدي به گفتگو نشستند.سپس دانشجويان به «سازمان اسناد و كتابخانه ملّي ايران» رفتند و با بخش‌ هاي مختلف آن آشنا شدند.

 در روز آخر اين سفر فشرده ی علمي-پژوهشي، دانشجويان از «مركز دايره المعارف بزرگ اسلامي» بازديد و به طور ويژه از كتابخانه و مجموعه كتاب‌هاي اهدايي اشخاص گوناگون از جمله زنده‌ ياد ايرج افشار، استاد دكتر محمدرضا شفيعي كدكني ديدار كردند.

همچنین شایان ذکر است در سخنرانی ای کوتاه دكتر سلمان ساكت درباره ی اهداف و برنامه ‌هاي شوراي هدايت استعدادهاي برتر (شهاب) دانشگاه فردوسي مشهد توضيحاتي ارائه داد؛ وي علت انتخاب دانشجويان مقطع كارشناسي را براي اين سفر، توجه ويژه ی «شهاب» به شناسايي، جذب و هدايت استعدادهاي برتر دانشگاه فردوسي مشهد در مقطع كارشناسي اعلام كرد كه با  استقبال و تحسين حاضران مواجه شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.