قدس آنلاین:معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری خراسان شمالی گفت:یکی از تاکیدات و تذکرات استاندار ارایه لیست پروژه های نیمه تمام از سوی تمام فرمانداران است.

لیست پروژه های نیمه تمام از سوی فرمانداران اعلام شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد، مجید پورعیسی در جلسه شورای برنامه ریزی استان اظهار داشت:به رغم نبود استاندار در این جلسه وی تذکراتی را در چند بند خطاب به مدیران داشته اند که یکی از مهم ترین این بندها ارایه لیست پروژه های نیمه تمام هر شهرستان از سوی فرمانداران تا پانزدهم همین ماه است لذا در این راستا باید اعتبارات عمرانی ابتدا با معاونت عمرانی استانداری و سپس توسط فرمانداران احصاء شود.
وی ادامه داد:در غیر این صورت ، از سوی دفتر بودجه استانداری پروژه ها تعریف خواهد شد.
پورعیسی تاکید کرد: فرمانداران در ارایه لیست پروژه ها باید تمام ظرفیت های شهرستان خود را شناسایی و در نظر بگیرند.
*ظرفیت های خوبی در صندوق توسعه ملی ایجاد شده است

وی در خصوص صندوق توسعه ملی نیز گفت:خوشبختانه ظرفیت های خوبی برای استان در این صندوق ایجاد شده که اگر تلاش کنیم تا پایان سالجاری 500 میلیارد ریال از این صندوق اخذ کنیم بخش مهمی از چالش ها حل خواهد شد.
پورعیسی در ادامه بیان کرد: عمده طرح های باقی مانده از این صندوق که تاکنون اعتباراتی اخذ نشده در حوزه گردشگری و صنعت ، معدن و تجارت است.
معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری خاطرنشان کرد:تا دهم همین ماه فرصت ارایه شناسنامه و تا پایان تیرماه سال آینده فرصت عقد قرارداد برای این طرح ها داریم لذا باید مدیران این فرصت بدست آمده را غنیمت شمرده و بهترین استفاده را از آن داشته باشند.
*حمل و نقل و راه موضوع مطرح شده درنشست استانداران منطقه 5 کشور توسط استاندار خراسان شمالی
مجید پورعیسی در بخش دیگر سخنان خود به نشست اخیر استانداران منطقه پنج کشور در تهران اشاره کرد و افزود:این نشست تاکنون فعالترین نشست در سراسر کشور بوده که استانهای منطقه پنج همچون خراسان شمالی، جنوبی، رضوی، یزد، سیستان و بلوچستان و کرمان حضور داشتند که از مباحث مطرح شده توسط استاندار ما موضوع حمل و نقل و راه بود.
وی ادامه داد: از دل این نشست برنامه هایی بیرون می آید که می توان در برنامه ششم توسعه گنجانده شود لذا از مدیران انتظار داریم عنایت ویژه ای به این موضوع داشته باشند.
وی گفت: همچنین اعتبارات ملی و خاص توسط مدیران کل ادارات و فرمانداران باید پیگیری شود.
*جشنواره موسیقی مقامی استان در یک قدمی برگزاری
رییس جهاد دانشگاهی استان در این جلسه در خصوص طرح جشنواره موسیقی مقامی دانشجویان ایران اظهار داشت:این طرح از سوی جهاد دانشگاهی کشور پذیرفته و به عنوان یکی از طرح های فاخر معرفی شده که هدف اصلی آن نهادینه ساختن نام خراسان شمالی به عنوان پایگاه موسیقی مقامی کشور است.
رضا شاهین فر ادامه داد:این طرح به صورت دائمی هر 2 سال یکبار در خراسان شمالی برگزار خواهد شد.
در ادامه سخنان دکتر شاهین فر، معاون سیاسی امنیتی استانداری نیز اظهار داشت:در طی دو سال گذشته به رغم برگزاری کنسرت های مختلف در مرکز استان و با توجه به اینکه این استان در بحث موسیقی مقامی حرف های بسیاری برای گفتن دارد به این مقوله توجه بیشتری شود.
نوروزیان خاطرنشان کرد:برگزاری چنین جشنواره ای در این استان و استمرار آن آثار مثبت فرهنگی بسیاری را خواهد داشت.
در ادامه نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی پیرو سخنان آقای نوروزیان کلیت این طرح را به خوبی ارزیابی کرد و گفت:یکی از راه های ایجاد فضا برای جوانان و مشتاقان عرصه موسیقی برگزاری همایش و جشنواره های موسیقی مقامی است لذا باید بین دستگاه ها و نهاد های فرهنگی استان یک هم جهتی صورت گیرد.
هادی قوامی خاطرنشان کرد:موسیقی مقامی ریشه در اعماق مسائل فرهنگی مردم دارد که با آن انس گرفته اند و برای اینکه متناسب با شرایط روز باشد توجه ویژه ای شود.
وی ادامه داد:با برگزاری این جشنواره باید عظمت کار گذشتگان نشان داده شده تا شیوه رفتاری اصلاح شود.
 انتهای خبر/.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.